Senaste nytt

Har ditt flyg blivit diverted någon gång?

olsson

Medlem
Minns inte men skulle köra något ex-BGO med WF T/R samma plan. Men det blev ingen landning där utan vi landade på AES istället. Då det var två enkelbokningar blev jag rädd för att jag inte kunde få bli ombokad för hemresan har ju redan avgått, och vi skulle bli bussade från AES till flygplatsen vi skulle. Fick då som ensam resenär åka med planet tillbaka till BGO från AES.

Fick inga poäng för AES-BGO resan :(
 
Räknas avgångsdiversions? Hade varit i Helsingborg över en helg och skulle flyga Malmö Aviation MMX-BMA en snöyrig måndagsförmiddag in November 2011. Öresundståg ner till Lund, kraftigt försenat, börjar känna tidspress. Till slut kommer tåget, och efter lång tid också fram till Lund. Flygbussarna till Sturup, tänker det här går aldrig. Kaos på MMX, slutar med alla pax bussas norrut igen, till AGH och en väntande kärra från Kullaflyg. Hem kom man i alla fall.
 
Precis vid månadskiftet okt/nov 2006 skulle jag flyga ARN-AGH med SAS första morgonflyg. Stormen som härjade i hela Sverige med stormbyar upp mot 35 m/sek så va de som gjort för förseningar. Planet ankom i tid till Arlanda T4 men redan vid boarding oroade sig personalen då denna tjärra lyft från AGH på morgonen och bara de var en läskig upplevelse tyckte dom.

Flygningen i sig från ARN var lugn men när vi kom till inflygningen på AGH och skulle landa från öst förstod till och med jag att en del är flygrädda. Planet skakade så mycket att jag trodde vingarna skulle gå av. Regnet öste ner som om någon stod med en vattenslang mot fönstret. Ca:500 fot över backen vänder planet upp och gör Go-around. Efter lite cirkulation prövar piloten om och ska försöka landa från väst. Piloten gör allt vad han kan för att få planet mot backen och är i slutändan för långt ut åt sidan för att kunna landa. Vi gjorde ytterligare en Go-around och piloten valde inte att försöka fler gånger. Vi flög till Landvetter och sedan blev de buss till AGH och ankomst 5-6 timmar försenade.

Dom som flygit till AGH vet redan att en vanlig dag är de skakiga landningar ;) Jag flög B737-800
 
Last edited:

Knucket

Medlem
Nära en för mig i helgen. Bokade av en resa till New York för en vecka sedan och läste idag att BA177 hade rök i cockpiten och fick gå ner på Shannon i lördags.
 

gdaily

Medlem
Har landat i Helsingfors (!) i stället för Amsterdam på en KLM-flight som var så försenad så besättningen inte fick flyga längre.
 

pep

Medlem
Hanoi-Hue i 2013 med VN (A321 maskine) divergeret til Danang pga. tyfon i Hue-provinsen og lufthavnen måtte lukke (Phu Bai International Airport). Fiki Danang 200,000 VND til taxi-hjælp, men det rækkede kun til en busbillet...
 

Brandten

Medlem
Precis vid månadskiftet okt/nov 2006 skulle jag flyga ARN-AGH med SAS första morgonflyg. Stormen som härjade i hela Sverige med stormbyar upp mot 35 m/sek så va de som gjort för förseningar. Planet ankom i tid till Arlanda T4 men redan vid boarding oroade sig personalen då denna tjärra lyft från AGH på morgonen och bara de var en läskig upplevelse tyckte dom.

Flygningen i sig från ARN var lugn men när vi kom till inflygningen på AGH och skulle landa från öst förstod till och med jag att en del är flygrädda. Planet skakade så mycket att jag trodde vingarna skulle gå av. Regnet öste ner som om någon stod med en vattenslang mot fönstret. Ca:500 fot över backen vänder planet upp och gör Go-around. Efter lite cirkulation prövar piloten om och ska försöka landa från väst. Piloten gör allt vad han kan för att få planet mot backen och är i slutändan för långt ut åt sidan för att kunna landa. Vi gjorde ytterligare en Go-around och piloten valde inte att försöka fler gånger. Vi flög till Landvetter och sedan blev de buss till AGH och ankomst 5-6 timmar försenade.

Dom som flygit till AGH vet redan att en vanlig dag är de skakiga landningar ;) Jag flög B737-800
Häftigt! Är det stökigt året runt eller speciellt oktober/november? Måste ju boka ett flyg och testa! :)
 

gjohansson

Medlem
Skulle köra GOT-CPH för vidareflygning till Shanghai. Det sket sig för snöstorm (2 meter från backen fick piloten besked att det var för halt på banan), hamnade på Jylland och missade såklart planet till Shanghai så förlorade typ en dags arbete.
 
Toppen