Senaste nytt

Har ditt flyg blivit diverted någon gång?

Jonas C

Medlem
Kapten säger att flgyet till München tar ca 25 min och ny ETA till München är 20:35.
Det ser ut som det är helt rökt för anslutningsflyg LH722 till Beijing som skulle avgå 19:50.

Trist att du missar din connection. Men man får väl hoppas att du blir ombokad till en revenue-fare istället, förutsatt att du får en plats i Business :)
 
Last edited:

Magino

Medlem
Kapten säger att flgyet till München tar ca 25 min och ny ETA till München är 20:35.
Det ser ut som det är helt rökt för anslutningsflyg LH722 till Beijing som skulle avgå 19:50.

Det är bara att hoppas på att du blir ombokad till revenuebiljetter så det trillar in lite miles på kontot :)
 

MarcusC

Medlem
Trist...såpass uselt väder i Sydtyskland? Hoppas du får bra ombokning!
Måste vart väldigt lokalt?. LH2419 hann tom före din flight :/
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Landat. Buss till terminalen.
Enligt pursern jag ska gå direkt till gaten för Beijing flight (gate H14). Vi får se om jag hinner.
 

AABack2ARN

Medlem
Undrar vad du skall göra där eftersom planet startade för över 1 timme sedan 20:02 (förvisso från Gate H14 så det är ju rätt)... Lycka till!

P.S. Finns LH via HKG (avg 22:15) samt LH via PVG (avg 21:55) som du borde kunna hinna med. Men det visste du nog redan själv ;)
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Jag är vid Lufthansa Service Center.
De har bokat om mig via Hong Kong till Seoul.

Jag antar att det är Boeing 747-8, rätt?

Edit: det kan inte vara 747-8 då det är från München.

Lufthansa kör re-issue av biljetten för ombokning.
Cathay Pacific CX416 från Hong Kong. Bokad i C klass med Lufthansas biljettnummer (220-...). :)
 
Last edited:

Magino

Medlem
Jag är vid Lufthansa Service Center.
De har bokat om mig via Hong Kong till Seoul.

Jag antar att det är Boeing 747-8, rätt?

Edit: det kan inte vara 747-8 då det är från München.

Lufthansa kör re-issue av biljetten för ombokning.

Exakt, inga 747or på MUC, ser att vara en 340-600
 

Dr. Miles

Expert
FYI, Andra passagerare som missat connections och inte har anslutningsflyg ikväll betalar Lufthansa hotellkostnaden. De säger att skicka kvittot till Customer Relations.
 

lowflyer

Medlem
Fick väldigt intressant information från kapten på ett flyg mellan CPH-TRD i våras:
"P.g.a. mycket hård vind så kan det bli problem att landa i Trondheim, men vi skall göra ett försök i alla fall.
Om det misslyckas så skall vi försöka en gång till, och om även det misslyckas så vänder vi ner till OSL istället".

Har aldrig hört något liknande tidigare! Och hoppas inte höra det igen heller.. :)
Landningen gick förvånansvärt smooth f.ö.
(På första försöket och allt..)
 
Toppen