Senaste nytt

Har Campari utgått ur SAS sortiment?

palmen

Moderator
Dryck jag saknar hos SAS: Bourbon. Tidigare hade de åtminstone Jack (och ja, jag vet att det tekniskt sett inte får räknas som just bourbon men vem bryr sig om teknikaliteter?). Men det verkar jag också vara relativt ensam om att tycka.

JD användes väl till att avisa vingarna om jag kommer ihåg rätt ;)
Var väl någon som räknade på hur långt varje sådan flaska färdades innan den dracks upp, var rätt långa sträckor :)
 
Kanske just därför det aldrig var ett problem att få lite Jack även i ekonomiklass trots att den egentligen bara serverades för de som tog vänster vid ombordstigning... =)
 
Campari med tillhörande "slödricka" tror jag är en utmärkt flygdrink. Jämför t.ex. med GT som märkligt nog alltid är som godast i luften. Men jag jag stör mig mer på att man tagit bort Calvados i avecsortimentet. :(
 

Noggie

Ny medlem
SAS har desverre redusert sitt utvalg av drikkevarer betydelig. Tidligere kunne man få både Campari, Ginger Ale osv. SAS nye Plus konsept er langt fra businessklasse. Spesielt er komforten redusert da man ikke lenger har et ledig sete i midten.
 

rob74

Medlem
Minns att den första drinken jag tog på ett SAS-plan i economy någonstans utrikes var just Campari + apelsinjuice. Jag var ung och grön och visste inte riktigt vad som fanns i vagnen, så jag beställde helt enkelt det som min stolsgranne gjorde före mig... :)

Ska nog faktiskt ta och prova Alf's variant med Campari + gin vid tillfälle...
 

JanD

Medlem
Ja, jag saknar Campari, är väl ingen ungdoms dryck men jag uppskattar den som långdryck...
 
Toppen