Har Aerosvit problem?

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Unicornone, 27 December 2012.

1. Unicornone

Unicornone Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har fått flera indikationer senaste 2 veckorna, om att dom sjunger på sista versen.

3. Jo, också fått information om att det kanske inte finns något Aerosvit till sommaren...

I ärlighetens namn... Det är få bolag jag kommer sakna så lite som Aerosvit. Ingen allians, ingen vidare service och slitna kabiner.. Priset har varit en konkurrensfaktor, men om bolag som Norwegian lyckas på long haul ser jag ingen anledning för en Svensk/Dansk/Norsk att välja Aerosvit.

Många öststatsbolag lider av fördomar, men i fallet Aerosvit tror jag att ganska mycket är befogat (inte nödvändigtvis säkerheten).

4. Franco

Franco Medlem

Från sommartidtabellen ska tydligen Ukraine International ersätta Aerosvit på sträckorna Kiev-Arlanda och Kiev-Köpenhamn, dock i codeshare-samarbete med Aerosvit. Både till ARN och CPH ska Ukraine International flyga fem dagar i veckan.

Hur ser ägarförhållandena ut egentligen?

5. Jacob

Jacob Medlem

Det är ju positivt. Ukraine Intl har samarbete med Flying Blue. Som guldmedlem har man bl.a. tillgång till deras lounger.

6. Jodå. ;)

Text ur Jacobs artikel: En test av Aerosvit Business Class

2 personer gillar detta.
  7. kerran1980

kerran1980 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast de verkar ju ha fina flygplan på ARN linjen nuförtiden. Jag har sett dem med Embraer 190, Airbus A320 och Boeing 737NG.
    Förr var det jämt nån sunkig gammal 737 classic.

8. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast just den igår syntes inte på Flightradar24, så det måste ha varit nått gammalt.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!