Hans Majestät Kung Bhumibol Adulyadej (Thailand) har avlidit, kan det påverka resande till landet?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Delayed, 13 Oktober 2016.

1. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bangkok Post rapporterar om att Thailands Konung har avlidit. HM the King passes away | Bangkok Post: news

Jag är intresserad av rapporter om hur detta påverkar livet i Thailand. Och snälla, diskutera ämnet med stor respekt då detta är en extremt sorglig händelse för många (thailändare).

2. JohanA

JohanA Medlem

Åker till Bangkok nästa vecka för affärsmöten... blir intressant...

Thailändska kollegor försvann från mailen och Skype för några timmar sedan när nyheten blivit känd.

För övrigt kan rubriken ändras så alla förstår:
    Thailands kung har gått bort.

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    RIP. Det här kan tyvärr påverka saker ganska negativt då kungen var en väldigt stabiliserande faktor.

mjulven, Delayed, WTP och 2 andra gillar detta.
  4. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag åker till Bangkok om 3 veckor så jag följer denna utveckling noga.
    Vad jag hört var kungen omåttligt populär men det är inte hans tronföljare så mycket kan nog hända om det vill sig illa.

5. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan varmt rekommendera history channels dokumentär om H.K.H Bhumibol som finns på youtube.
    Jag har en mycket stor respekt för honom som person och hans arbete i Thailand. Om fler monarker hade varit som honom hade vi haft en bättre värld! Världen och Thailand kommer alltid komma ihåg och sakna honom!

RIP.

cbroxe, henrik l, Delayed och 1 annan gillar detta.
  6. Detta kan mycket väl skicka Thailand ner i totalt kaos.

7. SVT har korre på plats.

8. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta kommer att följas noga, åker till Phuket och Khao Lak den siste.....

9. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    är i Bangkok 1-4 november. känns viktigt att visa deltagande och respekt. Monarkin i Thailand har historiskt haft en sammanhållande effekt på ett i övrigt polariserat samhälle. Jag kan känna en oro för Thailands framtid.

agehall gillar detta.
  10. wayfarer

wayfarer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är i Thailand nu. Det jag har märkt hittills är att tv-kanalerna mest sänder kungaprogram i svartvitt samt att barerna är stängda och ingen musik hörs någonstans. Festligheter och nöjen ej tillåtna.
    Ett års sorg är proklamerad för regeringen och ev offentliganställda (är inte helt säker) och 30 dagar för vanligt folk.
    Förbjudet också att ha kungen som profilbild på FB.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!