Senaste nytt

Handla mobil i Hong Kong - erfarenheter?

Brandten

Medlem
Lyckades för första gången i mitt liv tappa mobilen så att skärmen sprack. Är inte så sugen på att laga den för 2899kr (Samsung Galax S8) och insåg att deras nya A9 släpps på måndag.

Undrar dock om någon vet hur priserna brukar vara för teknik i tex Hong Kong och om det kan vara så att den finns där redan nu till helgen då jag ska dit? Någon som vet en tekniksida man kan kolla på för att ta reda på det?

Kan väl vara svårt, om inte omöjligt, att dra någon moms i bolaget bara när man väl kommer hem vilket betyder att priset måste vara 25% billigare än här hemma för att det ska vara lönt.
 

Mr.cake

Medlem
Lyckades för första gången i mitt liv tappa mobilen så att skärmen sprack. Är inte så sugen på att laga den för 2899kr (Samsung Galax S8) och insåg att deras nya A9 släpps på måndag.

Undrar dock om någon vet hur priserna brukar vara för teknik i tex Hong Kong och om det kan vara så att den finns där redan nu till helgen då jag ska dit? Någon som vet en tekniksida man kan kolla på för att ta reda på det?

Kan väl vara svårt, om inte omöjligt, att dra någon moms i bolaget bara när man väl kommer hem vilket betyder att priset måste vara 25% billigare än här hemma för att det ska vara lönt.

De har ju även xiaomi butiker, men det kanske inte är din grej. De är dock riktigt prisvärda. Annars är det bra pris på Apple telefoner, bara gå in i deras apple store på Central/Causeway Bay. Men Ios är kanske inte din grej heller. Annars som ovanstående nämner är det Fortress som är bland de större elektronikkedjorna i HK.
 

hallgren

Medlem
Jag ska till Hong Kong nästa vecka och tänkte försöka köpa en iPhone Xr. Någon som vet hur lagersituationen ser ut i apples egna butiker? Behöver/kan man göra någon sorts förbeställning?

Hos Fortress verkar de inte finnas i lager någonstans.
 

Brandten

Medlem
Jag ska till Hong Kong nästa vecka och tänkte försöka köpa en iPhone Xr. Någon som vet hur lagersituationen ser ut i apples egna butiker? Behöver/kan man göra någon sorts förbeställning?

Hos Fortress verkar de inte finnas i lager någonstans.
OM jag hinner kan jag kolla då jag ska dit i helgen. Lovar inget då schemat är minst sagt stressigt. :)
 

Brandten

Medlem
Jo det kan det bli. Dock en företagstelefon (eget AB) så tror självrisken blir högre. Men kollar upp innan jag köper ny lur.....tror jag.
 
Toppen