Handelsbanken Platinum Priority Pass, aldrig debiterats för extra gäster

Diskussion i 'Kreditkort' startad av airborn, 21 Augusti 2018.

1. KRYSS

KRYSS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi har Handelsbanken Platinum och har alltid blivit debiterad när vi använt PP för gäster. Så det verkar vara lite olika.

2. micsjo

micsjo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tonton gillar detta.
  3. Tonton

Tonton Medlem

Ja, men då är det skillnad på förmånerna också.

Konstigt att de valde att döpa ena SAS-kortet till Platinum, eftersom ”vanliga” Platinum redan finns i det Norska utbudet.

4. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gäller det norska kortet för att få access till Amexlounger?

5. bhen

bhen Medlem

Nej, följer med ett PriorityPass av instegsvarianten, där man betalar för varje besök dock.

6. NiklasH

NiklasH Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade Handelsbanken Platinum för 5 år sedan och vart inte heller debiterad för gäster. Om jag minns rätt så stod det i villkoren att det ingick fri gäst men jag kan minnas fel. Nutid går det att lösa på Handelsbankens hemsida att det kostar 190 kr per besök för gäster.

7. inka

inka Medlem

Gällande extrakortet man kan skaffa till Handelsbanken Platinum, ingår det även ett ytterligare Priority Pass med inträde till lounge utan avgift så som huvudkortet?

8. t90tho

t90tho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr inte.

Angående avgift för gäster:
    På mitt konto dras det alltid, men ungefär 2 månader efter besök.

inka gillar detta.
  9. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Vet inte hur upplägget är på Handelsbanken men Nordea Platinum ger Priority Pass Standard Plus, dvs 10 fria besök. Vill man gästa dras två besök av de tio. Ett besök för dig och ett besök för din gäst. Du kan dock välja att betala 200kr för gästen.
    Nordea Black däremot, ger Priority Pass Prestige och där är alla besök kostnadsfria för både kortägaren och för en gäst.

inka gillar detta.
  10. Bankiren

Bankiren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Brukar man kunna få rabatterad årsavgift på Handelsbankens platinumkort? De är ju väldigt decentraliserade så det lär ju variera från kontor till kontor, men det hade ändå varit skoj att höra hur det brukar vara.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!