Senaste nytt

Handelsbanken Platinum och Infinite

drW

Medlem
Helt plötsligt verkar ju inte amex platinum så dyrt. 2400kr för SHB platinum + 500 kr för hustruns kort + 1000kr för SAS amex blir ju en hel del det med. Är det några stora ock väsentliga skillnader på försäkringarna? Priority pass är ju bättre på amex. Använder redan nu deras resebyrå för hotell ibland så den rabatten är ju lite intressant.
Får man ett priority pass med fria besök på SHBs extrakort förresten?
 

t90tho

Medlem
Har nu lite överraskande fått nej på att förhandla ner priset på våra Platinumkort.
Någon mer som haft det problemet på sistone?

Japp, samma här så jag sade upp kortet direkt. Har haft väldigt hög spend på kortet men de reagerade inte när jag sade upp det?? Kör nu endast VISA Infinite via Swedbank PB. Ryktas om ett helt nytt kort där i höst så då får man se vad det blir.

Jag lyckades förhandla ner till hälften - så det går på vissa kontor åtminstone.
 

KRYSS

Medlem
Är det någon som använder detta kort? Hittade inte så mycket om det här på forumet. Är ni nöjda?

Idag har vi ett Allkort och funderar på att ta ett platinumkort istället. Har kollat lite på Amex både platinum och EB elite. Men de är ju ännu dyrare. Samt att vi gärna har kvar allt i samma bank.

Reser inte så förfärligt mycket men blir nog lite mer kommande år. Två - tre resor med flyg i tjänsten. Platinumkortet gäller även under tjänsteresor vilket inte allkortet gör.
 
Är det någon som använder detta kort? Hittade inte så mycket om det här på forumet. Är ni nöjda?

Jag har ett Platinumkort från SHB. Jag är nöjd. Fördelarna är ett ”obegränsat” PP där det är gratis att ta med en gäst vilket är bra för mig som enbart är EBS att ha lounge.

Sedan är det inbyggd hyrbilsförsäkring när man hyr bil så man alltid slipper extra försäkringar. I övrigt en mycket bra reseförsäkring fullt i klass med tex AMEX Platinum.

Nackdelen är ju som sagt att bonusen inte är så bra på kortet (ca 0,5% i cashåterbäring).
 

KRYSS

Medlem
Jag har faktiskt skaffat ett Platinumkort nu. Vi fick med varsitt kort och varsitt PP till frugan och mig. Enligt villkoren så får man inte gästa folk gratis. Men man har obegränsat inträde för kortinnehavaren. Men det kanske är olika beroende på när man fick sitt?

Jag märkte förövrigt häromdagen att det inte går att hitta försäkringsvillkoren på Zurich längre. De kanske gjort om sidan eller så är det någon förändring på gång?
 

intuition

Medlem
När jag hade kortet var det obegränsat antal besök på PP och möjlighet att ta gäst. ca 2 år sedan

(Jag minns detta tydligt eftersom jag hade förhandlat till mig 2 fullvärdiga platinum kort (dvs inte ett extra kort) så att vi hade 2 obegränsade PP med gäster - och den enda gången vi var 4 på flygplatsen så hade den som hade det andra kortet glömt det hemma och jag fick betala inträde för 2... )
 
Toppen