Senaste nytt

Handbagagefokus på Arlanda under maj månad

och inte att förglömma Swedavia satsar ju extra mycket att få in pengar på diverse sätt.
vet att på Västeråsflygplats var det inte så noga med övervikten på väskorna för några år sedan
1 kg hit eller dit.. de fick en faktura på 80.000:- skr på en månad från Ryanair efter det började de ta betalt för all övervikt
 
Oops. Jag som brukar ha 2 laptop väskor med mig... en för min laptop samt sladdar och en för min "Beauty Bag" och kalender. Det här kommer att bli utmanande. Både väger under 3kg st och har måtten inom 55x40x23cm. :)

acc-ss12-4-web86-88304.jpg
 

Palazzi

Medlem
Jag gillar faktiskt Easyjets idé (inga övriga rosor till det bolaget): Så länge väskan har giltiga mått så får den väga vad den vill...
 

agehall

Medlem
Jag är inte överdrivet nöjd ifall säkerhetskontrollen ska börja kontrollera detta. Här krävs att flygbolagen har representanter som deltar, annars finns det stor risk för att det uppstår konflikter och/eller problem.
 

M_C1

Medlem
Låter utmärkt tycker jag! Anekdot från igår LHR-CPH var mannen bredvid mig i Y-class hade med sig den absolut största carry-on väskan jag sett (givetvis amerikan). Den var så stor att pursern inte fick in den i crew skåpet för att den var för bred. Utöver det hade han en mindre roll-on plus en påse med grejer som var i storleksordningen IKEA-påse. Han verkade hans bagage mängd var fullständigt normal att ta ombord.
 

Palazzi

Medlem
Låter utmärkt tycker jag! Anekdot från igår LHR-CPH var mannen bredvid mig i Y-class hade med sig den absolut största carry-on väskan jag sett (givetvis amerikan). Den var så stor att pursern inte fick in den i crew skåpet för att den var för bred. Utöver det hade han en mindre roll-on plus en påse med grejer som var i storleksordningen IKEA-påse. Han verkade hans bagage mängd var fullständigt normal att ta ombord.

Tycker att hans bagage hade kunnat få sätet, så kunde pursern låst in amerikanen i crew-skåpet ist....:p
 
Hoppas ingen av er var onboard typ 2 år sen när jag och min bästa vän hade var sin blå IKEA påse som handbaggage... Tanken var att packa all shopping i ett istället att ha 4 påsar sig. Detta var på SK och route TXL-CPH-ARN...
 
Toppen