Senaste nytt

Hampton - "If you not satisfied" Garanti

Valley

Medlem
Tänker förmodligen helt olikt de flesta andra här kring den här frågan men jag förstår inte hur ett trasigt eluttag och malplacerad tv utgör underlag för att inte betala alls. Vill @Valley mest testa garantin förstår jag till viss del, annars håller jag nog inte riktigt med.

Det grundar sig i det som de lovar. Är du inte 100% nöjd förväntar de sig inte att du vill betala.
Och jag är inte nöjd. If you talk the talk you walk the walk !

För ett eluttag gnäller jag inte. Men när inget uttag ger någon ström så kan jag inte ladda telefon eller dator. Och när jag skickas vid midnatt till ett klart sämre rum, då är droppen nog.
 

vegasbaby

Medlem
Jeg brukte garantien på et Hilton Garden Inn ifjor sommer. Hadde bedt om et stille rom, men det eneste rommet de kunne tilby var et med utsikt mot en nattklubb. Sendte klage under henvisning til garantien, og fikk sjekk på raten i posten noen uker senere.
 
Har nyttjat en liknande garanti på RadissonBlu:
"100 % Satisfaction Guarantee, If guests are not entirely happy with any aspect of a hotel's offerings, the team will make it right, or the guest won't pay..

Men i mitt fall handlade det om att när man duschade rann allt vatten ut på golvet i rummet då det var stopp i golvbrunnen. Hotellet var fullt så jag kunde inte få något nytt rum. Om man duschade försiktigt gick det dock skapligt utan större översvämmning... Det här var på Radisson Blu Marina i Dubai. Efter två dagar fick jag ett nytt rum, en svit. Behövde inte betala alls för vistelsen på 5 dagar...

En annan gång, på Scandic, blev jag först uppgraderad till ett rum där någon hade rökt och efter att ha klagat på det blev jag istället nergraderad till ett sämre rum än ursprungsbokningen. Repan ville inte ta ansvar. Mailade hotellchefen som bad om ursäkt och bjöd på några nätter som kompensation.

Tycker att @Valley ska stå på sig.
 

Valley

Medlem
Då skall vi se om detta tar slut efter snart 5 månaders tjat. 4 mail till Hampton och 3 mail till Hilton utan att ett enda dugg hände.
Nu hittade jag en ny europaadress (Guest Assitance ?)att skicka klagomål till. Och då, då började det komma svar. Även ett svar från nya managern på Hampton Inn, Nürnberg, dit även G A hört av sig.
Ser ut som att denna del nu löser sig.
50% återbetalning av rumspris och en fri övernattning.

Då är det bara de 2 andra ärendena kvar då. Uppgraderingen till Guld och trippla poäng. Vem vet. G A kanske får fart på det också
 
Toppen