Senaste nytt

Hamnade i Condor...Avlider jag nu?

Åker till Mauritius 29/11-5/12. Är nerbjuden för ett event och fick ekonomibiljetter med Air Mauritius via CDG.
Men då jag har en hel del Eurobonus-miles kollade jag och hittade business med Turkis ner, och det är ju kanon.
Hemresa fanns med Lufthans i ekonomi, varpå jag tänkte att det kan jag ju ta och så hoppas jag på att kunna uppgradera vid gaten eller ngt.

Men - nu visar det sig att Lufthansa = Condor... Och risken att sitta 11 timmar i charterekonomi skapar en del pannsvett.

Så nu frågar jag kunskaparna om vad ni anser.
a) Boka av hemresan och ta min ekonomibiljett hem med Air Mauritius då minsta risk att hamna bak i en Condor-kärra är för hemskt? Eller är Air Mauritius lika hemsk?
b) Chansa på att det kommer att finnas uppgraderingar på Condor (då det är mest charter så tänker jag att folk är nere så länge så att de bör veta detta den 28/11..
c) Ha huvudet kallt och leta efter andra Star Alliance alternativ fram till dagen före avresa?

Vore kul om ngn med för mycket tid hade lite tankar.
 

AABack2ARN

Medlem
Hmm? Är det verkligen en Condor-kärra du skulle hamna på?

ExpertFlyer skulle kunna ha fel i detta fall, men det finns två plan som lämnar Mauritius den 5/12 mot Frankfurt. Det ena är en Condor 767:a (DE2315) och det andra är en Lufthansa operated by Cityline 343:a (LH579). Som jag ser det finns det inte någon LH codeshare som utförs av Condor.

Bägge planen verkar förvisso vara high-densitykonfigurerade med en liten business-kabin så gott om plats verkar det inte vara i ekonomi-sektionen.

En annan sak att tänka på är att dessa plan lämnar MRU vid 8:25 respektive 9:30 medan planen till Paris går sent på kvällen.
 

fcx

Medlem
Cityline tog över några "utrangerade" långdistans från moderbolaget och förtätade ombord. Har för mig att kabinpersonalen är från Lufthansa i dessa fall.
 
Stort tack. Jag hade nog missförstått. Det är LH 579, men då det stod Cityline, så trodde jag att det var en gammal felbenämning på Condor.
Stanna en natt till så kan du flyga hem med South African i business via JNB (eller turken i ekonomi) på award.
Tack för tips. Hur hittar du denna tillgänglighet... Känner mig himla stressad när jag har SAS 2-4-1 på tråden.... Vore skönt att ha kunskapen med när man bokar.
 

fcx

Medlem
Stort tack. Jag hade nog missförstått. Det är LH 579, men då det stod Cityline, så trodde jag att det var en gammal felbenämning på Condor.

Tack för tips. Hur hittar du denna tillgänglighet... Känner mig himla stressad när jag har SAS 2-4-1 på tråden.... Vore skönt att ha kunskapen med när man bokar.

Leta biljetter med http://www.businessclass.se/forum/t...alliance-bonusresa-på-uniteds-webbsida.27261/

Men jag tror nog att även om det står Cityline så är upplevelsen ungefär som Condor, med tanke på flygplan och resmål
 
Toppen