Halva priset på Pegasus Airlines ekonomi 22 sep 2016

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Budgetresenär, 22 September 2016.

1. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Turkiska lågprisbolaget Pegasus Airlines har halva priset på alla flyg idag 22 september 2016. Man måste klicka i 50% rabatt precis innan man betalar.

Fredrik och PYRZ gillar detta.
  2. De är Low cost carrier men inte fulflyg väl?
    Eller anställer de kabinpersonal t ex från Syrien och kabinpersonalen får anställning via ett bemanningsföretag i någon off shore plats?

On topic.
    Det är inget fel med Pegasus Airlines.
    Jag har flugit med ett par gånger och förbeställda maten var gott.

3. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag trodde lågprisbolag=fulflyg här på forumet. Jag har ändrat titeln.

Dr. Miles gillar detta.
  4. martin.agren

martin.agren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gjorde ett test. Otroligt, är bolaget på väg att gå i konkurs eller är det någon festlighet som de uppmärksammar? Blir nog att kika på en påskresa någonstans.

5. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man tycker om udda resmål (t ex Tirana, Kharkiv, Lviv, Bishkek, Krasnodar, Pristina, Skopje, Sochi, Zaporizhia, Almaty, Baku och många fler) så har man idag ett gyllene tillfälle att köpa biljettet för en spottstyver.

6. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vet inte hur det går för Pegasus ekonomiskt. Erbjudandet ger dock bara 50% på själva flygpriset, man får inte rabatt på avgift för incheckat bagage, matbeställning, val av sittplats, etc. Ska ni flyga med Pegasus så var försiktiga med att inte överskrida gränsen på 8 kg för handbagage, för ett par år sedan hade de en civilklädd handbagageviktspolis i gate-området på Köpenhamns flygplats som bötfällde folk.

7. Bra erbjudande docktull väldigt udda platser. De verkar ha lite problem med prioriteringarna. Inte ok med 1 kg extra handbagage. Helt ok att flyga som gravid i vecka 36. Och föda barn ombord.

8. Erik M

Erik M Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har inte lyckats så bra när jag sökt olika rutter på deras hemsida ... Nån som vill posta några exempel från Stockholm?

9. Ano

Ano Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har problem att hitta några speciellt sensationella priser från ARN åtminstone, är de mest inrikes linjerna ni hittat dessa på?

10. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Pegasus finns med i ITA Matrix så det är bara att köra en månadsökning på din önskade destination:

Pegasus.jpg

För att få rabatten måste du köpa biljetten direkt på Pegasus hemsida och du måste aktivt välja rabatten i sista steget precis innan du betalar. Alltså, priserna du ser när du söker är innan 50% rabatt är borttagen.

Erik M gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!