Senaste nytt

Halvårsavstämning 2012 - hur går det?

GOTATH

Medlem
Skrev att jag skulle fortsätta i samma anda. Och visst, det har man väl gjort.

Inledde året med en t/r till Washington i LH C, fortsatte med en resa till Istanbul där hemresan blev uppgraderad. Under påsken blev det en rolig resa till Aten i april där jag även blev uppgraderad till Eco Extra på hemvägen. Sen dess har det varit lugnt på flygfronten. Planerar just nu två resor till Frankrike, en till Paris och en till Toulouse i juli/augusti. Ska där försöka få ta del av ett A-club-erbjudande om lite extrapoäng för att i alla fall behålla A-club Gold nästa år. Annars blir det väl en resa till ATH i september. Är sugen på att flyga lite OW, så min löst planerade långresa till hösten kanske blir med dem :)
 

Igorius

Medlem
Mina mål inför 2012 var tämligen modesta, nämligen att "Fokusera mer på *A och undvika biljetter med 25% EB-intjäning." Det har väl lyckats relativt väl (till viss del med hjälp av de nya intjäningsreglerna). Från och med april (mitt kvalifikationsår) har jag nu samlat ihop drygt 32 000 baspoäng, så förhoppningsvis uppnås EBG ganska snart - längtar (framförallt blir ju SAS Amex, Diners och MC så mycket snyggare då)! :)
 

palmen

Moderator
Mål för 2012?
Att strategiskt jobba för att bygga upp mitt poängsaldo hos EB för att uppnå antalet miles jag har som mål fram till sommaren 2015.
Förhoppningsvis kommer det en bra signup-bonus för EB AMEX snart

Utfall:
Visst kom det en Amex kampanj med 20k extrapoäng.
Flyter på riktigt bra med intjänade poäng också, MC-kampanjen i slutet på april samt AmEX har fått mig relativt nära att inom en överskådlig framtid kunna flyga C till Australien eller F från Asien till Australien.
 

Senator

Moderator
Året 2012 har åter visat att det är svårt att planera livet, inkluderat resor. Året började som konsult, och nu sitter man här som inhyrd VD och styrelseledamot i fem bolag :cool:

Mina resor i tjänsten har till stor del handlat om att städa/avveckla/lägga på is och inte bygga verksamhet. Jag har väl inte rest så här lite i tjänsten sedan 1998, men hunnit med rätt mycket privat. Men, nu vänder vi och blickar framåt mot H2 2012 och 2013.

Vi tittar så här på läget:

Miles & More/Star
10,000 miles kvar till SEN i 2 år till. Det blir en resa i P/Z med LX till Barcelona om några veckor, så är det klart till februari 2015.

BA Executive Club/One World
Jag maxade övergången till nya regler så jag har BAEC Gold med 800 TP i två år till (tror jag). Nytt kval år börjar 8 september, och fokus under hösten blir att uppnå detta för ett år. Nu med BA mellan LHR-BGO tänker jag lägga en del resor till mor/far via LHR. Det borde gå (om jag ser rätt) att köra ARN-LHR-BGO i CE t/r för under 6,000kr med lite planering som gör att man får 4 x 40 TP på en sådan resa. Så 800 TP med BA september 2012 - september 2013 är inte ett bekymmer.

Hösten 2012
Det blir den del inrikes i Sverige (gäsp!!)
Några LHR/ZRH/LUX
Kanske bröllop (TPE) i september

Utmaningen blir att behålla mitt SEN från 1 januari om inte jag fixar framgång på jobbet :cool:
 

David

Medlem
Mål för 2012?
  • Göra en rolig awardresa i C eller F för mina US Airways miles som jag köpte nu senast
  • Göra av med 115k AY-poäng innan de förfaller
  • Prova en riktig First Class (blir antagligen HKG-BKK)
  • Åka A380 (vilket jag ju får med ifall jag åker Emirates HKG-BKK)
  • Säkra 2013 *A på antingen CA eller EB
  • Mt Everest Base camp-resa

  • Lyckades med en liten kort men intensiv resa i våras då jag även fick testa några nya bolag - PEK-(OZ)-ICN-(OX)-HKG-(TG)-BKK-(SQ)-SIN-(SQ)-HND-(NH)-PEK.
  • Har ännu inte spenderat mina AY-poäng...
  • Emirates First HKG-BKK (och sedan BKK-HKG i C) blir nog av kring årsskiftet då får jag ju första 380-resan gjord enligt plan.
  • I.o.m. med att jag flyttar hem till Sverige byter jag också FFP från CA, gått in på TK och genom en status match fått *Gold ett par år.
  • Mt Everest ser inte ut att bli av, däremot kanske en NZ-tripp istället. :)

EDIT 24/7: Nu är största delen av AY-poängen spenderade genom en uppgradering till Business GOT-HEL-CKG t/r nästa påsk.
 
Last edited:

henrik l

Medlem
"Mål för 2012"
Behålla guldet på BA 2012/13, planen är fastlagd. Bl a genom ett TP-run med CX. Blir värre när man ska kvala mot 1500 TP. Fortsätta köpa miles lite här och där.

Återkvalet på 800 TP går enligt plan. Blir det ett riktigt bra utfall ska jag även försöka att trixa till mig status hos AA och dra in en del poäng där. Hade tänkt mig att handla mera miles men som nybliven husägare i nov 2011 dyker det upp saker som inkräktar på milköpen:( Men efter snart ett år har man lärt sig när obehagligheterna dyker upp:D
 
Toppen