Senaste nytt

Halvårsavstämning 2012 - hur går det?

Jacob

Medlem
Strax före nyår drog jag igång en tråd "Ditt reseår 2011" där alla fick dela med sig av sina bästa och sämsta reseupplevelser från det gångna året men inte minst sätta upp mål för 2012. Drygt 50 medlemmar skrev i tråden och ett flertal satte upp mål.

Nu är vi i halvlek. Hur har det gått? Är målen nåbara eller kanske redan uppnådda? Eller behövs det en ny strategi för att fixa målen innan nyår?

Och till er övriga som inte skrev i december, har ni några mål ni vill uppnå innan 2012 är slut? Några speciella resor, förstagångsupplevelser eller nya snygga plastkort i plånboken?


Själv skrev jag så här:

*Mål för 2012?
Få ihop de sista tier poängen till ett BA Silver. Börjar få ihop bra med poäng i mitt Flying Blue konto också och är riktigt sugen på att testa Air France första klass. Samt i kategorin udda flygbolag noterade jag att Belavia flyger till Arlanda, det ska jag klämma in på något sätt.

I övrigt kan jag glädja mig åt att ha både Star Alliance Gold, Sky Team Elite Plus och One World Sapphire säkrade för hela 2012.
BA Silver fick jag klart i mars, så den är det check på. Helt oplanerat gick Malev i konkurs i början på året vilket innebar att jag som Malev Gold tappade min status. Nu hade jag visserligen BA status nästan klart (uppenbarligen smart drag att inte fortsätta med Malevs program) men som en liten bonus kom även möjligheten att statusmatcha mitt värdelösa Malev guldkort till Finnair Gold, vilket jag gjorde. Med kortet kom dessutom fyra gratis uppgraderingsvouchers på Finnair. Oväntat men mycket uppskattat! Tre vouchers kvar att nyttja...

Air France La Première (första klass) är ännu inte ordnat men med en del bra erbjudanden under sommaren (som halva priset på uppgradering business till first) jobbar jag på det... ;)

SAS/Star Alliance Gold är klart till november 2013, BA/OneWorld till sommaren 2013. Nu är det Skyteam som behöver fokus under hösten.
 

agehall

Medlem
Jag siktade ju på att nå 300k flugna miles. Där ligger jag efter. Tror att jag bara flugit runt 100. Däremot är både FBP och EBG säkrat redan nu, tack vare några billiga uppgraderingar till betald C.

Ang min tanke att även ge mig på OW, så är det fullt görbart, med tanke på att jag har ett halvår på mig. Men det känns väldigt tungt att börja på ett nytt program, så jag får se ifall jag orkar bemöda mig.
 

Dr. Miles

Expert
Jag fick mitt bmi Diamond Club Gold innan de lämnade Star Alliance. Tack vare THAIs buy upgrade.
Sedan British Airways matchade mitt bmi DC Gold till BAEC Gold, vilken trevlig överraskning. :)

Efter det kom två statusmatch mot bmi Diamond Club. Ett var SAS EuroBonus, ett annat var Aegean Miles&Bonus.
Jag hade stor nytta av mitt nyfunnet EuroBonus Gold kort när jag reste i Asien, då bmi hade lämnat Star Alliance och vissa av mina flighter var i ekonomiklass.

Aegean är som en försäkring, för jag tror inte jag kan återkvalificera mig till EBG nästa år.
 

Fredrik

Medlem
Efter större delen av intjäningsåret vet jag att jag kommer att falla från EBG till EBS men det känns ärligt talat som det kvittar. Jag ser över var mina poäng ska hamna framöver. På grund av tidigare velighet har jag drygt 100 tusen på både M&M och EB. Ska försöka nå fram till en premiebonusresa på M&M innan jag dumpar det. EB blir kvar tack vare kreditkorten. Frågan är bara om jag ska ge mig på OW istället för Star. I teorin låter det rätt men det måste nog vänta tills jag nått min bonusresa hos M&M. Jag tjänar ju inte ihop tillräckligt med poäng för status i flera program(knappt ens i ett program). Inte heller räcker de till roliga bonusresor utan att spara i åratal.
 

Lonelyflyer

Medlem
Mål för 2012 som jag satte i december var:
Toronto i mars
Dyka upp på nån BC-träff
Farnborough

toronto var iofs bokat, blev en lyckad resa - kanonstad!
första bc-träffen var jag på i maj, monks. trevligt gäng - räknar kallt med fler träffar framöver
Farnborough är inte helt kört, har semester och är inte omöjlig, men ja vet inte hur ja ska göra
 
Ligger över min förväntan. Första gången i C blev till IAD i mars (vilket iofs var bokat) och därefter dök det upp en tur till Kansas City som blev med AC i C på vägen dit. Tyvärr verkar detta år bli betydligt mindre resande, men det var klart redan vid årsskiftet.

Genom resan i mars blev jag även Aegean Guld, vilket var ett av målen med året.
 

Palazzi

Medlem
Satte aldrig upp något mål för detta år, då jag var väldigt osäker på hur mitt resemönster skulle se ut.... Har redan A3 Gold och snart även TK Miles & Smiles...
Börjar dock fundera på om det inte varit bättre med ett EBG när såväl United, SAS & Estonian erbjuder 100% miles i low eco..... Tre statusar inom samma allians verkar dock lite dumt.

Ska fundera på till nästa år vilket FFP inom Star Alliance jag ska fokusera på, och sedan skrapa ihop till status även inom OW.

Måste även matcha lite statusar på hotell... reser ofta till mindre städer i Italien, och då är Hilton Gold och Carlsson inte till någon nytta.
 

Bryant

Medlem
Mål för 2012?
Att behålla mitt EBG (som jag inte fått än :)) Fler C-klass resor.

Mitt mål för 2012 att behålla EBG kommer endast funka om jag reser mer i C :). Vi får se om jag behåller EBG. Just nu ser det mörkt ut, men 2-3 resor i C så har jag klarat båda målen för 2012 :)

För loungeaccess så har jag A3 Guld i 2 år till eller så länge A3 finns kvar...

Att jag sedan statusmatchat en del hotell, fått 100000 p hos club carlson osv tack vare bc.se är en helt annan sak :)
 

Concorde

Founding Member
Efter att BA och Boeing bjöd mig till Seattle för att hämta hem en 777-300ER känns det som att det inte finns något mer att uppnå. Eller jo, att flyga långt fram och testa nya hotell, samt en sväng i en A380.

:cool:
 
Toppen