Traveller
Medlem
Säkerligen inte. Men observera att det står altitude 0 ft och 135 kts i hastighet, så historiken visar taxningen och sedan accelerationen på bana 22L (antar jag).
Xilan, det var naturligtvis ett skämt. Men om...
Säkerligen inte. Men observera att det står altitude 0 ft och 135 kts i hastighet, så historiken visar taxningen och sedan accelerationen på bana 22L (antar jag).
Kan citera mig själv med att på Ålands hav kändes det ... ingenting. Man blev nästan besviken!Hurra, jag som ska åka Birka Line tillsammans med några leverantörer till Huvudkontoret i kväll, blir en skaplig resa för dom...
måste ju fråga då jag tror det finns piloter på forumet både privata och kommersiella, vad pallar en 737-800 kärra i vind. ?
Och bara som en jämförelse, vad pallar en Cessna modell vanlig i vind ??
En 737-800 klarar ca 30-34 knops sidvind (enligt manualer), medan en Cessna 172 klarar ca 15 knop enligt tillverkaren.
En 737-800 klarar ca 30-34 knops sidvind (enligt manualer), medan en Cessna 172 klarar ca 15 knop enligt tillverkaren.
Och det är väl rakt i sidan (90 graders vinkel mot banan) - läs mer om sidvidskomposant och annat här:
http://www.transportstyrelsen.se/Global/Luftfart/Tillbud_och_olyckor/Sidvind.pdf
Jag har landat en DA40 i 15G28kt i Visby men då fick man jobba