Senaste nytt

Höstlovsresa, 4-5 nätter, men var?

NyfikenGrau

Medlem
Det är Larnaca vi pratar om som flygplats antar jag? Jag tyckte delen öster om Larnaca kändes vädersäkrare när vi var där, även mer strategisk om man vill se lite udda sevärdheter som Varosha på turkiska sidan (eller från den grekcypriotiska) eller fish n chips på brittiska Dhekelia-basen. Även Nicosia nås enkelt härifrån. Exakt var är svårt att säga, vi bodde i Paralimni precis vid gränsen och såg till Famagusta från vår terrass, mycket nöjda!

Om det gäller Paphos kan jag inte säga så mycket, vi gjorde bara en dagsutflykt till västra Cypern, inget fel på det men kändes mer som en vanlig medelhavsö medan Larnaca och norrut/österut känns väldigt "cypriotiskt".

Jag tror du kan få en rätt bra deal så sent på året oavsett vad du väljer.
 

rvarttinen

Medlem
Någon som har varit i Thessaloniki eller Athen?
Skulle det vara vettigt att åka dit?
Athen är nog lagom varmt, men tyvärr också en del luftföroreningar. Men, vill ni besöka historiska platser så är det nog ett bra val. Och, sedan finns ju Pireus (där har jag själv inte varit, ännu, men någon här på forumet har säkerligen något att förtälja om Athens hamnstad).
 

FF#1

Medlem
Det är Larnaca vi pratar om som flygplats antar jag? Jag tyckte delen öster om Larnaca kändes vädersäkrare när vi var där, även mer strategisk om man vill se lite udda sevärdheter som Varosha på turkiska sidan (eller från den grekcypriotiska) eller fish n chips på brittiska Dhekelia-basen. Även Nicosia nås enkelt härifrån. Exakt var är svårt att säga, vi bodde i Paralimni precis vid gränsen och såg till Famagusta från vår terrass, mycket nöjda!

Om det gäller Paphos kan jag inte säga så mycket, vi gjorde bara en dagsutflykt till västra Cypern, inget fel på det men kändes mer som en vanlig medelhavsö medan Larnaca och norrut/österut känns väldigt "cypriotiskt".

Jag tror du kan få en rätt bra deal så sent på året oavsett vad du väljer.

Ja Larnaca är väl flygplatsen man hamnar på om man ska dit? ( har mindre koll än vanligt..)
 

NyfikenGrau

Medlem
Troligen, ja. Paphos är mer inriktat på charter/budgetflyg. Men vad är det du har hittat för biljetter då?
Läste precis att västra Cypern är lite livligare i november än Larnaca och österut, kanske bra att tänka på om man vill ha aktiviteter för barnen:

Might be worth hiring a car if your there for a week as plenty to see around the island including a trip to Paphos or Limassol as these are still pretty busy in Nov compared to the East of the island

ayia napa in november - Ayia Napa Forum - TripAdvisor
 

BAS

Medlem
Bodde på Atlantica Club Sungarden Hotel i Ayia Napa. 6 vuxna + 6 barn i åldrarna 1-10. Alla älskade hotellet! Rekommenderas varmt.

Bokade via tui.com då det är ett fritidsresor-hotell, gick inte att boka via svenska sidan, de säljer endast paketresor till detta hotell.

Vill du bo i hotelldelen, se för guds skull till att boka med utsikt mot havet. Alternativet är ett rum i norrläge ut mot parkeringen.
 
Toppen