Senaste nytt

Hörsammar du "all elektronik ned/avstängd"?

K

KavlingeDude

Guest
Rökning är ju en dokumenterad hälsorisk. Tvivlar på att du i litteraturen kan hitta att hörlurar är det.

PS Sedan är jag inte emot rökning ombord DS
 
K

KavlingeDude

Guest
Jag förstår hur Du tänker, men min uppfattning är att det är mer respektlöst mot övriga passagerare att inte följa crews anvisningar och instruktioner.

Precis som det är respektlöst av Crew att inte följa min önskning om att få sova utan att de skall gå in i en eller väcka en för "frukost".
 

johhenrik

Medlem
Jag förstår hur Du tänker, men min uppfattning är att det är mer respektlöst mot övriga passagerare att inte följa crews anvisningar och instruktioner.

Men Stefan, du läser ju dessa kommentarer som Fan läser Bibeln. Jag säger inte att man inte ska respektera crew, jag säger att regeln är fånig. Hur många ggr ska jag behöva repetera detta? Snälla nån, ge mig ett argument till VARFÖR hörluren ska vara av? Detta argument att det är för att se att folk kan klara av regler, då kan man ju faktiskt ha att ALLA ska klappa händerna så dem blir riktigt glada... det skulle ju vara precis lika effektivt och garanterat mycket roligare...

Återigen, för hundrade ggn. JAG SÄGER INTE ATT MAN INTE SKA LYSSNA PÅ CREW.
 
A

Aurora

Guest
Hvorfor skal man svare, når man ikke får svar på det man lurer på selv?

Det har blitt spurt om i hvilket tilfelle det er man har problemer med å forstå regelen mot headset-bruk under flighten. Er det et problem at man må ta de av seg for å høre på crewet i 2 minutter? Eller er det et problem at man ikke kan ha de på seg under hele takeoff'en hos de selskaper som nekter det?
 

Dr. Miles

Expert
Hvorfor skal man svare, når man ikke får svar på det man lurer på selv?

Det har blitt spurt om i hvilket tilfelle det er man har problemer med å forstå regelen mot headset-bruk under flighten. Er det et problem at man må ta de av seg for å høre på crewet i 2 minutter? Eller er det et problem at man ikke kan ha de på seg under hele takeoff'en hos de selskaper som nekter det?

Det är inte att lyssna på 2 minuter är problemet, utan vad är säkerhetsrisk med passagerare med hörlurar på som ni syftar på.

Annars låter det som "Ifrågasätt inte Stalin när han säger något för han har makt och lagar på sin sida." :confused:
 

johhenrik

Medlem
Hvorfor skal man svare, når man ikke får svar på det man lurer på selv?

Det har blitt spurt om i hvilket tilfelle det er man har problemer med å forstå regelen mot headset-bruk under flighten. Er det et problem at man må ta de av seg for å høre på crewet i 2 minutter? Eller er det et problem at man ikke kan ha de på seg under hele takeoff'en hos de selskaper som nekter det?

Detta är ju högst personligt svar från mig. Jag kör med lurar i princip hela tiden ombord eftersom de fungerar som öronproppar. Det jag tycker är så fånigt är att man inte får ha dem under take-off eller landing. Detta är något som jag varit med om att de säger till mig men inte att det annonseras ut. Det är inte som så att jag inte hör med mina lurar, men jag kapar bort en väldans massa buller. Jag spenderar åtskilliga dygn i flygplan varje år, så jag vill minska bruset i öronen som jag alltid får efter en flygresa.

Därav min aversion mot regeln, då jag anser den inte tillför ett smack.

Sen tycker jag den är fånig vad gäller säkerhetsgenomgången. OM det hade funnits något i det då hade crew också väckt de som sover etc, vilket ALDRIG har skett, vilket ju visar att det inte har ett smack med säkerhet att göra.

Tar jag av mig om jag instrueras att göra det? Ja, det gör.
 
Det är respektlös mot andra som presenterar motargument sakligt och sedan du förlöjligar allt utan att svara på kommentaren.
Har ju inget med elektronik att göra, men jag vet inte riktigt hur sakligt "argumentet" är om att folk får minsann sova och då är det inte respektlöst att någon annan inte lyssnar på kabinpersonalen utan fortsätter med sina hörlurar.

Stefan har väl en poäng? Exakt hur många plan har störtat för att någon har rökt?
 
Last edited:

johhenrik

Medlem
Stefan har väl en poäng? Exakt hur många plan har störtat för att någon har rökt?

Vad? Var det av säkerhetsskäl som man införde rökförbud alltså? Det är väl ganska lätt att kunna förstå säkerhetstänket bakom att man inte ska ha brinnande föremål på planet, men jag har svårt att tro det var därför. Det är ju otroligt störande för andra passagerare.

Men, länka gärna till någon källa om säkerhetsbeslutet om rökning ombord.
 
Toppen