Senaste nytt

Höjning av rewardkostnaden inom USA

Paby

Medlem
7 500 är fortfarande ett bra värde för de korta resorna när alternativen ligger på $500 som jag har haft som alternativ. Dessa 4 500 kändes i bland som "too good to be true". Men försämringar är aldrig kul.

Sant - som isolerad företeelse är det ju inte så att himlen ramlar ner men på det stora hela, i ljuset av allt som hänt i programmet det senaste året, så är det ännu en sak åt fel håll.
 

Paby

Medlem
Sa för övrigt upp mitt BA Visakort i dag, efter att ha försökt i några dagar men haft strul med telefonen

Samma här. Fick du det underbara "innan du säger upp, låt oss påminna dig om fördelarna med kortet"-mailet? Jag fick och svarade med ett "låt mig påminna er om vilken dynga det här kortet är inom kort"-mail. Sen avslutades kontot utan mer kommunikation. ;)
 

sembl

Medlem
Försämring är aldrig kul men jag som huserar på en regional flygplats så är detta fortfarande en outstanding value även om den nu blir sämre. Flyga till MIA kan kosta 600-700 dollar medan det oftast finns awards.
 

Senator

Moderator
Sant - som isolerad företeelse är det ju inte så att himlen ramlar ner men på det stora hela, i ljuset av allt som hänt i programmet det senaste året, så är det ännu en sak åt fel håll.

Samma här. Fick du det underbara "innan du säger upp, låt oss påminna dig om fördelarna med kortet"-mailet? Jag fick och svarade med ett "låt mig påminna er om vilken dynga det här kortet är inom kort"-mail. Sen avslutades kontot utan mer kommunikation. ;)

En sak som jag tror missades i senaste förändringen är att det blev "bättre" för den del resande, nämligen alla storbolagskunder som har avtalspriser i högre bokningsklasser. Min uppfattning av samtal med BA att detta är en väldigt stor del av resenärer i WT+, CW och First:
Collecting Avios and Tier Points on flights | Executive Club | British Airways

Jag pingar @Homer som har bra minne, men det var väl så att D, C, och J ökande rejält och samma med både A och F? Så sitter du och pendlar mellan storbankerna på Canary Wharf och Park Ave är läget bättre än tidigare om du bokar avtalspriser i ovan klasser.
 

Homer

Medlem
Kostnad att boka via Iberia nedan, kostnaden är inte per segment utan för sträckan, mer om hur man skall tolka det förklaras i den här posten
FlyerTalk Forums - View Single Post - Band 1 redemptions for USA domestic flights will be priced as Band 2 from 02 Feb 2016

Kostnad för t/r, enkelbiljett samma pris.
Ingen återbetalning vid avbokning.
uEtkpJs.png
 

agehall

Medlem
En sak som jag tror missades i senaste förändringen är att det blev "bättre" för den del resande, nämligen alla storbolagskunder som har avtalspriser i högre bokningsklasser. Min uppfattning av samtal med BA att detta är en väldigt stor del av resenärer i WT+, CW och First:
Collecting Avios and Tier Points on flights | Executive Club | British Airways

Jag pingar @Homer som har bra minne, men det var väl så att D, C, och J ökande rejält och samma med både A och F? Så sitter du och pendlar mellan storbankerna på Canary Wharf och Park Ave är läget bättre än tidigare om du bokar avtalspriser i ovan klasser.

Jo, BA gör det ju väldigt tydligt att om man inte är avtalskund hos dem så skiter det fullständigt i vad man gör. Det går inte att komma ifrån att BA under drygt ett års tid urvattnat BAEC och OnBusiness så att de gått från riktigt bra program till usla dito för större delen av resenärerna.

Jag tror få är nöjda med de förändringar som skett egentligen. Sitter man och pendlar LON-NYC i CW och F så har man antagligen så mycket Avios och TP att man inte vet vad man ska ha fler till ändå, så det är ju lite av en icke-förbättring imho.

Den här försämringen var ju på inget sätt oväntad, men jag tycker man måste se på helheten av programmet. För 18 månader sedan var det inte ett dåligt program alls - snarare tvärt om. Idag är situationen en helt annan och det kommer konstanta försämringar samtidigt som BA presenterar riktigt bra resultat. Själv är jag fortfarande för hårt investerad i BAEC för att byta tvärt, men jag kan absolut inte rekommendera någon att börja samla i BAEC nu så som situationen ser ut.
 

sembl

Medlem
Jag har återkvalificerat för guld redan för nästa år så jag kommer att satsa mina kort på Fast track för Exec Platinum 2016 istället då jag flyger mycket inrikes i USA och kan dra nytta av det så mycket som möjligt.
 

gdaily

Medlem
Samma här. Fick du det underbara "innan du säger upp, låt oss påminna dig om fördelarna med kortet"-mailet? Jag fick och svarade med ett "låt mig påminna er om vilken dynga det här kortet är inom kort"-mail. Sen avslutades kontot utan mer kommunikation. ;)
Nä, jag inledde samtalet med "Eftersom ni har försämrat kortet så mycket så vill jag säga upp det", varvid agenten fixade det hela snabbt.
 
Toppen