Senaste nytt

Håller flygvärdinnorna koll? - Award eller Revenue?

Stefan62

Medlem
Jag ger mig in i diskussionen igen.

Jag tillhör dem som dessvärre har uppskruvade förväntningar på First Class och det beror på alla rapporter som finns i detta forum.

Någon, jag tror det var Jakob, skrev i en rapport att han beställt lite av varje under en flygning och även lämnat det som inte föll i smaken och sedan beställt något annat och kommentaren var att det är det som är lite av "grejen" med First Class. Detta fungerar säkert bäst i en nästan tom kabin och inte alls i en nästan full kabin.

I en av de första rapporterna jag läste för snart två år sedan lyckades någon till och med beställa en dessert som inte fanns på menyn och den "pimpades" på begäran dessutom med riven choklad.

Jag är inte fokuserad på mat, men jag har fått hjälp med att skruva upp förväntningarna :).

Under tidens gång har jag dock förstått att den kanske största delen av First Class-upplevelsen - är på marken! (Några vill ju inget hellre än att sova bort hela upplevelsen i luften...;))
 
Last edited:

Gus

Medlem
I mitt tycke finns det personer som fokuserar alldeles för mycket om mat ombord.
Oavsett Business eller First, eller till och med i Privatjet så kommer man aldrig till samma nivå som maten som serveras på marken. Är det inte vettigare att ha förnuftig inställning istället för att bli besviken?

I mitt tycke finns det personer som fokuserar alldeles för lite om mat ombord, utan istället fokuserar på hur skön stolen/sängen är att sova i. Oavsett business eller first så kommer stolen/sängen aldrig bli lika skön som sängen hemma!

Klart att maten är det viktigaste på ett flygplan! Om turkish airlines kan servera jättegod mat i ekonomi så borde väl andra bolag kunna servera god mat i business och first!
 

perhall

Medlem
Exakt. Hur svårt kan det vara att fixa god mat. Det är ju en substantiell sak. Däremot det här att de hälsar och kommer ihåg vad man heter och tilltalar en med namn kan ju vara trevligt men är för mig helt ointressant. Känns lite som första generationens modern marknadsföring "candy under kudden, tilltala kunden med namn". Det viktiga för mig är att bli professionellt behandlad. Igår flög jag ARN-CPH och ville ha en öl och en bubbel. SKA DU HA BÅDA??? frågade flygvärdinnan. Inte så proffsigt.
Ett varmt kundtilltal och generös policy. Och god mat. Det räcker väl?
Per
 
Toppen