Håller du med om Skytraxs klassificering av flygbolag?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Dr. Miles, 4 Augusti 2011.

1. Jag undrar om vem har röstat Air China före Virgin Atlantic.

Enligt Skytrax, Air China är bättre än Virgin Atlantic.

Jag har aldrig flugit med Virgin Atlantic själv, men jag kan inte tänka mig att de är sämre än Air China.

Det måste vara något skämt eller så att många kinerser har röstat för Air China...

2. Skytrax betyg brukar hänga ihop med vilka deras "Premium Partners" är så man får nog ta allt med en nypa salt :D

3. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag funderar också på Skytrax. Hur går man tillväga för att rösta hos dem förresten?

4. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Skytrax är ungefär lika opartiska som Fox News i USA. Man är baserade i Asien och har en historia av närmast skrattretande favorisering av bolagen i Asien. Som Martin sade, ta Skytrax med en nypa salt.

1 person likes this.
  5. Om de klassificerar Air China bätrre än Virgin Atlantic, behöver man att ta den med en hink salt...:rolleyes:

6. Mikael

Mikael Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad tycker ni om deras klassificering av flygplatser? Jag har (tydligen i likhet med många andra) kommit till slutsatsen att de inte är bra på att bedöma flygbolag, och funderar på om det är samma sak med flygplatser.

7. Jacob

Jacob Medlem

Det var i ärlighetens namn inte speciellt många flygplatser som blivit rankade.
    Men som 5* har dom Singapore Changi, Hong Kong och Seoul Incheon. Har personligen inget att invända mot någon av dessa, tycker alla är bra och effektiva att använda.

Men att gå ner på 4* och hitta både Beijing och Frankfurt gör mig konfunderad.

Skytrax känns väl inte som det allra mest pålitliga. Finns vissa saker jag kan hålla med om, som att Singapore Airlines och Cathay Pacific hamnar som 5*, men att samtidigt hitta Hainan Airlines där känns väldigt konstigt.

8. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    För några år sedan såg jag att Skytrax hade stulit en bild från Air Berlins hemsida och satt den på sin förstasida (en bild av Air Berlins flygvärdinnor). Ett mail till Air Berlin och bilden försvann rätt snabbt. Fick mig att tvivla på Skytrax seriositet.

9. Caspian

Caspian Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har just landat i London efter en resa med Qatar Airways i foersta klass fraan Doha. Foer naagra aar sedan var Qatar Airways bra, men kanske inte 5*. De senaste maanadernas flygningar i business och dagens i foersta klass ligger laangt under vad man foervaentar sig av ett flygbolag med 5* ranking.

10. Sakoz

Sakoz Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Caspian: Jaså, berätta gärna mera? Om du känner att du orkar. :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!