Senaste nytt

Här kommer ditt nya Club Carlson Silver Elite Card!

agehall

Medlem
Checkade precis in på Park Plaza Victoria i London. Det strulade lite med deras kortterminal och för att "distrahera" mig lite från det försökte en av receptionisterna värva mig till Club Carlson. Han skrev mödosamt av alla mina uppgifter på en anmälningsblankett och gav mig slutligen den och ett nytt kort.

Jag avböjde vänligt men bestämt och påpekade att de redan skickat mig ett silverkort och två guldkort. Jag behöver inte ett till...

Känns som att de överkompenserar lite för att det tog sådan tid att få ut de första korten.
 

mry

Medlem
Det känns som att det kan vara lite intressant att kanske göra någon undersökning bland de som besöker hotell i club carlsson familjen. Jag har ju Gold Elite kort nu men det är inte ofta man får något för det.

Nu bor jag på park inn vid Arlanda och här får man inte uppgradering (fast de har många finare rum lediga) eller någon välkomst present på rummet när man checkar in. (Det är iofs inte ofta man får det men iaf..)
 

henrik l

Medlem
Tänkte försöka statusmatcha mitt Carlson Club eftersom jag sitter med BAEC-gold, Marriott gold och Aclub-platinium. Jag ser att de flesta här har lyckats få guld efter kontakt med den svenska kundtjänsten. Min fråga är vad ni har haft för motivering, enbart div andra guldkort, eller att ni har tänkt er spendera mera nätter hos dem i utbyte mot guldkortet?
 

Kricka

Medlem
Svenska kundtjänsten är snabba som blixten på mailen ! Två timmar efter jag mailat
dem idag på e.m. så fick jag följande positiva svar ang. statusmatchning:

Tack för ditt mail.
Visst kan vi matcha Eurobonus guld mot Club Carlson guld. Vänligen
skicka oss antingen en skärmdump av ditt konto hos SAS som visar att du
är guld-medlem där och giltighetsdatum, alternativt en bild av ditt
Eurobonus guld-kort så kan vi uppgradera dig.
 
Jag statusmatchade mitt EBG mot Club Carlson Gold Elite förra veckan. Bodde nu måndag till tisdag på Radisson Blu Royal Hotel i Köpenhamn. Fick ett "personligt" brev på rummet som välkommnade mig, och en frukttallrik (en banan, ett äpple, och två andra frukter jag inte kommer ihåg)
Tyckte även att receptionisten hälsade mig välkommen tillbaks på ett bättre vis än innan. Samma när jag checkade ut så frågade den ytterst artiga receptionisten ifall jag snart skulle återkomma osv.
 

TreD

Medlem
Tänkte försöka statusmatcha mitt Carlson Club eftersom jag sitter med BAEC-gold, Marriott gold och Aclub-platinium. Jag ser att de flesta här har lyckats få guld efter kontakt med den svenska kundtjänsten. Min fråga är vad ni har haft för motivering, enbart div andra guldkort, eller att ni har tänkt er spendera mera nätter hos dem i utbyte mot guldkortet?

Den enda motivering dom behöver är att se att du är en frekvent resenär, som sannolikt också konsumerar många hotelltjänster. Kan dom önska sig något bättre än att sådana kunder hör av sig frivilligt? Jag fick min Carlson Gold Elite status utan problem.
Jag har också hört av mig till Hilton Hhonors i samma ärende. Det skall bli spännande att se om dom också tänker stort.
 

henrik l

Medlem
Som tidigare sagts, svenska kundtjänsten svarade inom 2 h. Jag gav dom ifno om BAEC-gold, Marriott rewards Gold och A-Club platinum. Dom vi ville ha kopia på A-Club. Har skickat skärmdump.
 
En snabb fråga. Får man poäng både till sitt Club Carlson konto och de 500 poängen till sitt EuroBonus konto?

Eller är det som vanligt att man bara kan kreditera till ett bonusprogram?
 
Toppen