Senaste nytt

Här kommer ditt nya Club Carlson Silver Elite Card!

EBGGOT

Medlem
Jag mailade en avbild på mitt EBG-kort imorse, och fick just bekräftelse på uppgradering till Gold Elite.
Statusen gäller per omgående och i mitt fall t o m 28 februari 2013. Det nya kortet kommer inom 6-8 veckor.
Är jag fortfarande EBG efter periodens slut, så meddelar jag detta och de förlänger uppgraderingen. :)

Jo men hur gör du då med poäng intjäning? Radisson tillåter inte intjäning för båda korten som Hilton?!
Samt har du inte redan all fördelarna redan som EBG hos radisson så som upgrades etc. Det trycker upp mig ungefär 30-40% av gångerna när jag slänger fram EBG kortet ...
 

rob74

Medlem
Jo men hur gör du då med poäng intjäning? Radisson tillåter inte intjäning för båda korten som Hilton?!
Samt har du inte redan all fördelarna redan som EBG hos radisson så som upgrades etc. Det trycker upp mig ungefär 30-40% av gångerna när jag slänger fram EBG kortet ...

Man måste välja till vilket konto man vill kreditera poängen. Någon enstaka gång har de missat och jag har fått poäng på bägge kontona.
Från och med i år lägger jag alla poängen hos Carlson. Med 50% bonus på allt + 2.000 poäng (som Gold Elite) för internetbokning så kommer jag nog i längden att tjäna på det. Du får ju poäng på allt du spenderar på hotellet - mat, dryck mm.
Tror jag igår drog in över 8.000 poäng för en övernattning, mat och dryck inkluderat. 10.000 Goldpoints ger 1.430 EB-poäng. Sparar du och löser in större block genererar det fler EB-poäng.
Hade jag krediterat denna vistelse till EB hade det stannat vid 500 poäng.
Och använder man EB tjänar man poäng max tre nätter i rad, efter vad jag har förstått. Man kan kanske lösa det med att ha flera bokningar, om man stannar längre.
Just nu är jag på Radisson Béke i Budapest och de hade uppgraderat mig redan innan jag anlände. Fick en rejäl hörnsvit! :)
Har upplevt att det är lite si och så med EBG och Radisson efter separationen för ett antal år sedan.
 

kristerj

Medlem
Jag mailade en avbild på mitt EBG-kort imorse, och fick just bekräftelse på uppgradering till Gold Elite.
Statusen gäller per omgående och i mitt fall t o m 28 februari 2013. Det nya kortet kommer inom 6-8 veckor.
Är jag fortfarande EBG efter periodens slut, så meddelar jag detta och de förlänger uppgraderingen. :)

Tack för tipset, har nu fått min uppgradering till Gold Elite utan att sovit en natt på radisson det senaste året!
 

Sakoz

Medlem
Jag mailade Club Carlson, och blev uppgraderad på studs till Gold när jag refererade till mitt EBG och Hilton Diamond samt hur många övernattningar jag gjort hos Radisson i Vaasa under våren. . Trevligt trevligt. :)
 

rob74

Medlem
Fick möjlighet att använda en av Gold-fördelarna idag när jag bokade två rum, för mig och en kollega, på Radisson Saga i Reykjavik.
4 nätter för priset av 2 sparade oss 600 € - tackar! :)
 

Gnopps

Medlem
Hur snabbt har ni fått svar från Club Carlson angående statusmatchning? Jag har skickat både via mail och hemsidan (lyckades till sist genom att använda svenska hemsidan) men inte hört av dem på någon vecka. När jag läser inläggen här verkar folk ha fått svar samma dag. Hur lång tid tog det för er?
 

yopeyo

Medlem
Jag fick svar 3 dagar efter jag skickade in förfrågan via deras webbformulär.
Jag mailade in kopia på kontoutdrag som svar och blev uppgraderad dagen efter det :D
 

Sakoz

Medlem
Jag fick svar på 2 arbetsdagar, och skrev via webbformuläret efter att ha valt svenska som språk i menyn.
Skrev mitt EBG nummer och en liten redogörelse. Och blev uppgraderad på studs utan att behöva skicka in något. Hade ett gammalt Goldpoints konto sedan tidigare som jag även refererade till.
 

EBGGOT

Medlem
Hur snabbt har ni fått svar från Club Carlson angående statusmatchning? Jag har skickat både via mail och hemsidan (lyckades till sist genom att använda svenska hemsidan) men inte hört av dem på någon vecka. När jag läser inläggen här verkar folk ha fått svar samma dag. Hur lång tid tog det för er?

Du är inte ensam ... jag mailade för en vecka sedan och har inte fått svar ännu!
 
Toppen