Här är Uniteds nya business class: Polaris

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av BusinessClass, 8 Juni 2016.

  1. BusinessClass

    BusinessClass Redaktör

    united-bed-sleep-1200x675-800x300

    United har släppt bilder från sin nya business class-kabins - som man utan blygsamhet kallar för sin "viktigaste förbättring de senaste tio åren". Man har fokuserat på sovkomforten, och en del av detta är den nya businessclass-stolen North Star, som har premiär i december i en av bolagets B777-300ER-maskiner. Den nya stolen kan självklart läggas…
     

    Se hela inlägget

    jerixon gillar detta.
  2. Värt att nämna att detta innebär att Global First kommer att fasas ut i takt med at planen byggs om.

    Johan
     
  3. SNIFF

    SNIFF Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Väldigt trevligt med nya lounger också!
     
  4. Jag väljer att flytta diskussion hit för att det blir för mycket off topic i andra tråden.

    Inlägg från:
    Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher | Sida 71 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
    Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher | Sida 72 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
    Det är sanning med modifikation.

    United börjar att fasa ut Global First från december 2016 men det är inte så att alla Global First försvinner på en gång i december 2016.

    T ex en United flight mella nSan Francisco - Tokyo Narita i maj 2017 har Global First fortfarande enligt ExpertFlyer.
    Kod:
    UA  837 
    SFO 17/05/15 11:20 
    NRT 17/05/16 14:10 
    744
    F9 A9 J9 C9 D9 Z9 P9 Y9 B9 M9 E9 U9 H9 Q9 V9 W9 S9 T9 L9 K9 G9 N9 
    
    United Polaris Frequently Asked Questions | United Airlines
     
    Jakob Österberg och jerixon gillar detta.
  5. Brandten

    Brandten Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Förstår jag det rätt att jag kan glömma att få testa deras nya business när jag flyger EWR-SFO i januari?
     
  6. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Nja. Först och främst flyger du väl EWR-SFO (om du inte bokat om resan efter vad du skrev i tråden du länkar till). Dessutom ganska övertygad om att inte United flyger direkt mellan LGA och SFO.

    UA418 som du refererar till utförs av en 777-200 men om du har en himla himla tur kanske det blir byte till en (ombyggd) 777-300. Men då risken är såpass liten så jag tror du har rätt i ditt antagande att du skall glömma det. Och kanske snarare riskerar du att få en 757a... Men samtidigt verkar du kunna dra på dig det mest osannolika i vissa fall :)

    P.S. Från LGA tror jag inte ens man får flyga såpass stora plan och om det är det som begränsar möjligheterna till direktflyg till västkusten eller det finns någon annan regel som begränsar trafiken.
     
    Brandten gillar detta.
  7. jerixon

    jerixon Medlem

    Ort:
    Linköping
    Land:
    Sverige Sverige
    När jag flög United i veckan såg lite lite olika bilder och fakta om nya business class.
    Hårdvaran verkar ju varje fall vara mycket trevlig, sedan är ju frågan om den mjuka delen kommer upp i standard som man förväntar sig i europeisk business.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×