Senaste nytt

Häng med till Singapore och tillbaks.

Mr.C

Medlem
Vet inte vad jag ska skriva. God champagne. Caviar andra rundan
 

Attachments

  • 1446484005991-462591351.jpg
    1446484005991-462591351.jpg
    44,7 KB · Visningar: 420

bnr

Medlem
Intresse för sådana här rapporter finns alltid, kul att få haka på! Man blir ju inte lite sugen på att åka iväg på LH F. :D
 

Mr.C

Medlem
Nu är middag avklarad och datorn är i knät. måste säga att det är fantastiskt. har flugit många miles i C med LX, LH, LX TG och många fler, men det här tar priset. nära till "service" hela tiden, och dom är 2 pers på oss 7 i F. Hade vi haft 4 i F som var planerat innan avgång hade vi alla haft vaing säng. nu sitter vi och trängs i våra vanliga F säten. Ironin flödar. Jag har det sjukt bra, livet leker. kan inte tänka mig en bättre plats än denna.
 

Mr.C

Medlem
detta skrevs ombord på LH.
Ok, nu har dom skakat liv i mig i lagom tid till frukost trodde jag, tror jag satte ett glas skumpa för mycket i magen innan jag somnade. Men nu när jag sitter här är jag orolig över att jag sov bort frukosten, det gör ju absolut inget eftersom jag gick upp vid tre innan jag åkte och behövde sömn efter bubbel och annat gott. Vore faktiskt skönt om jag nu ska landa, ska se om jag kan smyga in i någon F lounge här på Henada innan jag sticker bort mot Narita. Kan dock ha lyckats förlora min laddare till telefon, hittar den inte i väskan. Får köpa en ny.


Nu sitter jag efter tips av vänner i UA lounge på Narita, var ju tvungen att testa den också. (skrevs där, är inte där just nu)

Resan över från Henada var ju ett kapitell i sig. Herregud, hade ju planerat att ta bussen som går, men fröken bakom disken försäkrade mig om att tåget/tunneblanan är bättre. Ok, så det blev ju so det blev, lyckades efter lite frågande, letande och byten ta mig till ett tåg som inte stannade på varenda station. Resan tog ca2h ändå. När jag kom fram letade jag snabbt upp F check in och smög sen genom till ANA Suit Lounge, mycket trevligt. Service tycker jag var betydligt bättre än FCT, kom och passade upp hela tiden och ville fylla på mitt sinande glas med bubbel. Så nu när jag druckit upp mitt glas i UA F loungen så glider jag tillbaks till nudelbaren och ANA loungen, matutbudet i UA loungen är ju riktigt trist, några små brödbitar en kaka och dumplings.

Trevlig utsikt har man från båda loungerna, ut mot olika gater, så man får lite flygplatskänsla jämfört med FCT.

Sitter två amerikanska herrar framför mig som vräker i sig nötter och brödbitar, tror dom skulle uppskattat maten i FCT eller Noodle bar i ANA Suit. Det ska jag efter det här besöket iaf.

Nu tillbasks i ANA Loungen och har beställt lite curry med ris, ska bli smarrigt. Efter en dusch och mat så blir man människa igen, eller ska vi sylla på champagnen? ;)

Utanför fönstret står vad jag tror är mitt nästa transportsätt. ANA 777-300ER. Säte 2K.
 

Attachments

  • DSC_3251.JPG
    DSC_3251.JPG
    48,2 KB · Visningar: 399
  • DSC_3257.JPG
    DSC_3257.JPG
    34,4 KB · Visningar: 371
  • DSC_3261.JPG
    DSC_3261.JPG
    74,2 KB · Visningar: 379
  • DSC_3265.JPG
    DSC_3265.JPG
    94,9 KB · Visningar: 382

Mr.C

Medlem
Framme i Singapore, inhceckad på hotellet och redo för en skön sömn, ska försöka se lite CL här på rummet.
ANA e ju exceptionellt bra. Lätt den trevligaste flygningen hittills.


DSC_3313.JPG
DSC_3317.JPG
Personlig service, god mat och fantastisk champagne.
Välkomnades ombord av 3st i F cabinen. Alla bugar och nickar och vill följa med mig till sätet.
Jag slår mig ner och blir erbjuden Champagne, smakar bra.

DSC_3311.JPG


Väl uppe i luften börjar Krug flöda och mat serveras. Valde den japanska menyn på rekomendation av värdinnan. Och det var bra, gott och deluxe japanskt. Vissa saker e ju speciella men så är det, och tycker det var bra. Osttallrik och dessert får 10 poäng av tio. Desserten var nog den absolut bästa jag ätit.



DSC_3320.JPG
Ål, lax och något köttigt.

DSC_3323.JPG
Kaviar och champagne


DSC_3332.JPG
Soppa.

Efter maten bäddade dom sätet bredvid mitt till säng och jag smög över dit med ett glas whiskey och ett glas Krug. somnade in gott och vaknade inte förrns dom skakade liv i mig straxt innan landning.
Men ni som har planerat eller har ANA inplanerat på F schemat kommer inte bli besvikna, riktigt bra! faktiskt imponerad.

Och efter en ganska snabb taxiresa var jag på hotellet ca 50min efter landning. Det e bra!

Snart dags för sängen och för att ladda för morgondagens SQ i C och TG i F.

Kan man ha det bättre?
 

Attachments

  • DSC_3333.JPG
    DSC_3333.JPG
    55,5 KB · Visningar: 313
  • DSC_3352.JPG
    DSC_3352.JPG
    39,8 KB · Visningar: 320
  • DSC_3359.JPG
    DSC_3359.JPG
    33,7 KB · Visningar: 300
Last edited:

Mr.C

Medlem
Diskret semester var ordet, Jag e sugen på mer F med ANA men ska bli spännande att flyga SQ och TG imorgon, Men du lär inte bli besviken. Var lite bittert att gå av flyget. När dom ber om ursäkt typ 50ggr när dom väcker en för att vi snart ska landa e klockrent. Väntade 5sekunder på att hon hällde upp Krug. Fick höra "thank you for your waiting." haha underbara ANA! Alla * i boken till dom.
 
Toppen