Senaste nytt

Häng med: Jorden runt på 194 timmar

Flood

Medlem
Pratade med sas och "allt" de kunde titta upp var fullt. På flygplatsen hade det säkert gått att lösa med kreativa routings eller något.
Sitter på en craftbeer bar in downtown Houston nu. Astros spelar hemma just nu så det är det enda som visas på tv, jag som hoppats på nfl :-(.
Räknar med en vettigare uppdatering om några timmar.

Välkommen till Houston! Åkte precis ut till flygplatsen för att titta en stund på skylten som säger att SAS check-in till SVG öppnar 18:00. :)
 

Flood

Medlem
Snacka om dött i downtown, även om jag blivit förvarnad. Hittat bra ställe för öl iaf, flying saucer draught emporium!

Jepp, bil behövs för att ta sig till de ställen som är något. Det finns ett stort köpcenter i centrum (The Galleria) och bra med liv när det är konserter eller matcher. Annars synbart stilla.

Förnyade mig så här andra gången i Houston genom att gå på Museum of Fine Arts samt vandra en stund på Glenwood cemetery. Båda kan rekommenderas.
 

palmen

Moderator
För att ta vid där förra rapporteringen slutade...

Middag med champagne var uppäten och jag behövde sova lite för att komma in i rätt dygnsrytm. Bad att få min stol bäddad till säng och gjorde mig iordning för natten. På med bose hörlurarna och lugn musik, 3-4 timmar senare vaknar jag av att planet skakar rätt bra. Vi är någonstans mitt ute i ingenstans över ryssland med ca 3 timmar till landning. Lika bra att börja vakna till liv. Beställer in deras chicken satay, riktigt bra maträtt med lagom styrka för att man ska känna bra smak.Ytterligare ett glas med krug kommer in men tar också in lite cola för att hålla mig på stadig köl.

Vi landar från nordost på Haneda vid 06:30 på morgonen lokal tid, perfekt i och med att jag då skulle ha ca 4 timmar att ta mig till Narita och boarda nästan plan. Kommer av bland de första och beger mig mot immigration som har en gigantisk kö. Air France samt något anat plan verkar ha landat innan oss och det är bara 2 bås öppna för icke japaner... Kom igen Japan, det här är inte OK. Tog nästan 1 timme att komma igenom efter att de låtit oss icke amerikaner nyttja de andra båsen och inte bara de 2 som var avsedda för oss. Lagom böjd över allt köande och börjar känna mig rätt dålig, lite sömn under hela veckan och börjar ta ut sin rätt, har en vattenflaska med mig som tur är. Vid 07:30 kommer jag i alla fall igenom immigration och hämtar upp min väska. Nu återstår bara att köpa biljett till limousine bussen till Narita. Är en liten kö och jag kommer fram vid 0736, killen i disken säger att nästa buss går 0740 men ändra sig snabbt och ställer ut en biljett till 08:25... Ska jag vänta här i 45 minuter? På vinst och förlust går jag ner till plattform 5 där bussen skulle gå och mycket riktigt står 07:40 bussen där och jag kommer precis med den. Inte mycket till Limousine över denna buss men den gör sitt jobb väl och tar mig till Narita, vi är framme vid 9-tiden.Beger mig till incheckningsområde Z för nästa ANA F flight och incheckning flyter på smidigt, säkerhetskontroll och immigration är även de avklarade på någon minut. Beger mig till ANA Suites loungen utanför gate 42 där mitt plan ska gå.

En dusch står överst på listan och det är inga problem att direkt få ett duschrum. De har en sån där japansk toalett med varm sits och massa kul funktioner. Man lever bara en gång så jag bestämmer mig för att testa alla. Till alla er som inte testat detta så kan jag bara säga att det är en "annorlunda" upplevelse som jag inte upplevt innan, man lever dock bara en gång så lika bra att testa :)

Jag mår fortfarande riktigt kasst, huvudvärk av modell jobbigare. Får i mig lite snacks och en bit macka samt äppeljuice och cola i loungen. Vid 10:45 är det boarding och jag går ner till gaten, visar sig dock att de tär ltie fördröjning, inte förrän 10:46 kommer de fram och bugar innan boarding kan börja. Visar sig att vi blir 5 personer i First på denna flight till Houston. Jag är helt färdig och hoppas bara på att vi ska komma iväg snarast möjligt så jag kan sova. Pushback sker 5 minuter innan utsatt avgångstid men vi startar inte förrän 35 minuter senare. Lite kul är det dock att titta på alla B777-300ER som passerar oss på väg mot startbanan :).
Direkt efter att vi lyft somnar jag och vaknar till ca 30 minuter senare. Alla har fått sina menyer och jag somnar direkt om igen. Första 2 timmar av flighten sover jag med stolen uppfälld innan jag ber om att få den bäddad till säng.

7 timmar har nu passerat från att vi startar från Tokyo och vi är strax utanför Seattle. Dags för mig att vakna til liv och äta lite, mår betydligt bättre nu när jag fått lite sömn. Beställer in menyn som de andra ätit vid takeoff, förrätt blir kaviar med scallops på en brödbit, äter upp kaviaren men lämnar resten.Till huvudrätt blir det en köttbit med svamp och bönor, här kan jag tycka att de missat potatis eller något liknande till. Avslutar med ost och en äppelpaj med glass. Känner mig helt ok efter maten, lokal tid har jag vaknat 04:30 ungefär och det är ju helt ok trots allt. När solen börjar gå upp lyfter jag på fönsterskyddet och får en makalöst vacker soluppgång utanför fönstret. Först är himlen helt röd innan solen väl går upp.
Landar i Houston vid 08:35 och som tur är har jag en lokal kontakt som kommer och hämtar mig och kör mig in till stan. Immigration gick igenom väldigt smidigt i automat gates, blev dock utvald för "random search" och fick köra igenom väskorna i röntgen och lite utfrågning men utan problem.
Skjuts in till centrala Houston tackar man som sagt inte nej till. Checkar in på Hilton Americas vid 10:30 ungefär och har ett rum klart.
Houston Astros spelar ikväll mot Kansas City, min tanke var att gå ut och se lite NFL men enda craft beer baren (Flying Saucer Draught Emporium) i närheten som jag hittar visar enbart baseball. Matchen vinns av Astros med 4-2 tror jag. Strax efter att matchen är slut börjar det välla in folk på baren och det firas en hel del.

I skrivande stund har jag begett mig tillbaka till hotellet och ser sista matchen mellan San Francisco 49ers och NY Giants på TVn. Perfekt sällskap i samband med att denna rapport skrivs.

Tyvärr får jag inte över bilderna just nu men ska försöka få in lite uppdateringar med bilder också framöver.

Inga flighter planerad för morgondagen (måndag) utan det är först på tisdag jag ska flyga vidare. Någon som vågar sig på en gissning på vart jag ska? Kan ge en ledtråd med att det blir ett nytt flygbolag och 2 nya flygplatser för min del både dit och tillbaka till Houston (samma flygplats för mellanlandning på resan till nästa destination och tillbaka).
 
Last edited:

Vaniljvodka

Medlem
Jag fattar inte hur fler här inte rapporterar om sån här huvudvärk som du fick utstå, efter all champagne ni bälgar i er. Det är väl liksom allmänt känt att man lätt får ont i skallen av att dricka skumpa?
Jag får ont i huvet om jag dricker mer än ett glas så för att inte riskera nåt så brukar det räcka med ett halvt för mig. Är ändå inget större fan av bruksskumpa (Moët och liknande). Har testat Dom Perignon en gång (i EK F) och fattade då verkligen att det är skillnad på skumpa och skumpa, men huvudvärken gör att jag aldrig skulle få för mig att fördricka mig på det.
 
Inga flighter planerad för morgondagen (måndag) utan det är först på tisdag jag ska flyga vidare. Någon som vågar sig på en gissning på vart jag ska? Kan ge en ledtråd med att det blir ett nytt flygbolag och 2 nya flygplatser för min del både dit och tillbaka till Houston (samma flygplats för mellanlandning på resan till nästa destination och tillbaka).

Jag gissar på att det blir med Virgins? Destination är dock svårare....
 
Toppen