Senaste nytt

Häng med: Jorden runt på 194 timmar

Kricka

Medlem
Om din resa fortsätter i den här takten så undrar jag om du orkar med Monks
på lördag..? Trevlig reserapport - keep them coming !
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Va, ingen öl !?!
Jag gjorde samma champagneprovning som du när jag flög ANA. Tyckte bäst om Blanc des Millénaires som fått gotta till sig. 1996 var dessutom en superb årgång.

Ser fram emot fortsättningen!
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Hon uppfattar dock snabbt att jag vill köra lite Champagne provning och några minuter senare har jag två flaskor vid min plats. De är trots allt rätt bra på ANA, flygvärdinnan skrattar mest åt mig, är jag den första som fotograferar Champagne ombord?
Blev fel på bilderna, men jo, det har hänt innan (hade även en grym sake-provning på begäran av CC).

Sen förstår jag inte @agehall och din fascination för call button. När jag flög ANA F så satte de stolthet i att vara vid min plats INNAN jag hade ringt på knappen. De hade ett japanskt namn för det, att de skall veta vad passageraren vill ha innan passageraren själv vet det. Under 12 timmar behövde jag inte trycka en enda gång.
 

agehall

Medlem
5 sekunder… Skojar du med mig Agehall. Kommer aldrig mer kunna lita på dig, hela 9 sekunder får jag vänta innan flygvärdinnan är vid min plats… Det är snudd på skandal…
KLAGA!!!1 Så där kan det ju inte gå till - du kan ju hinna törsta ihjäl innan du får mer Krug!

Till varmrätt har jag valt ”Stewed beef wrapped in mushrooms and crepine”.
Undrar om det inte var samma som jag tog, men min såg inte ut som din och jag var inte jätteimponerad av just den huvudrätten.

Tyvärr har de inte förstått detta med att Whisky inte ska serveras med is (enligt mig), har ett dricksglas fullt med is och whisky och jag får lite ”diskret” peta över isen i ett annat glas.
Du har så rätt så... Klart man inte ska ha is i sin whisky - då blir det ju helt omöjligt att ha i rätt mängd vatten.
 

palmen

Moderator
Jag har mått som en påse skridskor efter förra flighten, dryg immigration, höll på att missa bussen till NRT och lite sömn.
Började denna flight med att sova 7h så nu är jag på banan igen :). Nyss avslutat måltiden som alla andra åt när vi startade och jag sov. Nästa uppdatering kommer nog ikväll om jag inte fastnar i NFL träsket...
 

Brandten

Medlem
Trevlig läsning! Ser fram emot resten.

Upplands-Väsby är ett mysterium. 11 av 10 gånger är det kö vid Glädjen, Stora-Wäsby eller Rosersberg. Planerar alltid god tid +30 till ARN.

Men OM du hadde missat flighten lär det väl ha funnits alla möjliga varianter att ta sig till FRA innan kl11 dagen efter? Via OSL/CPH eller liknande.
 

palmen

Moderator
Trevlig läsning! Ser fram emot resten.

Upplands-Väsby är ett mysterium. 11 av 10 gånger är det kö vid Glädjen, Stora-Wäsby eller Rosersberg. Planerar alltid god tid +30 till ARN.

Men OM du hadde missat flighten lär det väl ha funnits alla möjliga varianter att ta sig till FRA innan kl11 dagen efter? Via OSL/CPH eller liknande.
Pratade med sas och "allt" de kunde titta upp var fullt. På flygplatsen hade det säkert gått att lösa med kreativa routings eller något.
Sitter på en craftbeer bar in downtown Houston nu. Astros spelar hemma just nu så det är det enda som visas på tv, jag som hoppats på nfl :-(.
Räknar med en vettigare uppdatering om några timmar.
 
Toppen