Senaste nytt

Hämta hyrbil från Malaga, AGP, vid ankomst efter midnatt?

IT-snubben

Medlem
När jag letar flyg till Malaga så slås jag av att många av flygen ankommer långt efter midnatt. Särskilt de med bäst pris.

De hyrbilsfirmor jag tittat på verkar stänga just runt midnatt. Är det helt kört med hyrbil med en sådan ankomsttid eller finns det lösningar med nattuthämtning?

Jag är Avis Preferred Presidents club medlem, ifall det gör någon skillnad i det avseendet, men kan givetvis bli medlem någon annanstans också ifall det erbjuds nattuthämning via medlemskap.
 

Franco

Medlem
Jag stod inför samma problem för några månader sedan. Valde att lösa det hela genom att bo en natt på hotell nära järnvägsstationen i Malaga och hyra bil på AVIS kontor på järnvägsstationen följande dag. Så vitt jag kunde räkna ut var det enklare än att bo på flygplatsen eftersom jag inte hittade något hotell alldeles intill terminalen. En hotellövernattning på flygplatsen hade inneburit resa med taxi till hotellet och sedan transport åter till terminalen följande dag, med taxi eller shuttle. Kostnaden för en taxi från flygplatsen till järnvägsstationen var jämförbar (c:a 10 euro?). Dessutom var det enkelt att hyra på AVIS på järnvägsstationen - inga köer och ingen stress. Det går till och med en lokalbuss med vissa avgångar ganska sent från flygplatsen till järnvägsstationen.
 

oneM

Medlem
RecordGo & EuropCar har såvitt jag vet och hämtat bilar öppet dygnet runt, men det tillkommer en avgift på ca 20-50 Euro för att hämta eller lämna bilen vid obekväma tider (23:00-07.00?) Oftast när jag bokar (utan försäkring) är det billigare att hyra en dag till istället för att betala avgiften för att lämna tillbaka en "obekväm" tid.
 

Jönsson

Medlem
Intill IHG hotellet på AGP fanns tidigare en nattöppen hyrbilsfirma. Kan dessvärre inte minnas namnet.
 

emj84

Medlem
Hej, hade samma problem för en månad sen. Men insåg sedan att Sixt har öppet 24/7. Står fel på AGP hemsida. Så jag kunde med enkelhet hämta ut bilen (i början på maj) kl 0100 efter ankomst med SAS från CPH.
I övrigt korrekt att de andra hyrfirmorna var stängda.
 

IT-snubben

Medlem
Tack för svar.

Hur är Sixt som bolag att hyra från? Erfarenheter om Sixt Spanien i allmänhet och kanske Malaga Airport i synnerhet?
 

IdleSwede

Medlem
Tack för svar.

Hur är Sixt som bolag att hyra från? Erfarenheter om Sixt Spanien i allmänhet och kanske Malaga Airport i synnerhet?

Faktum är att jag fick ett betydligt bättre bemötande av Sixt än vad jag nånsin fått av Avis.
Gratis uppgradering till automat och cab tackar man ju inte nej till.
 
Toppen