Senaste nytt

Hälsningar från luften!!

palmen

Moderator
SK939 mellan Grönland och Kanada
Hade 2F men damen bredvid mig undrade om jag kunde flytta till 8H, fick en smärre chock hade kostat på mig nytt rakvatten, allt fick en förklaring hennes man satt på 8H
Undrar varför är det alltid jag som skall bytas, så har det varit hela livet!
Det som är bästa med denna flygning är att på ”min sida” arbetar Sussane som många kommer ihåg när vi var på BC träffen i Barcelona och fick ombokningar och till slut hamnade på SK674, eftersom vi var 12 stycken som bara kom ombord så fanns det inte mat till alla i Plus så vi fick välja på mackor eller pizza.
Sussane ger som vanligt den bästa servicen, och det som glädjer mig att hon minns mig.
Bilden är upplagd med hennes tillåtelse
Visa bifogad bild 86236
Vi serverades löjrom med tillbehör.
Kanske det skall vara Trocadero Zero för att allt skall vara Norrländskt
Kan man ha det bättre när man är på en resa för att söka nytt jobb
Kom du ihåg henne eller hon ihåg dig?
Kommer väl ihåg den flygningen och att crew var riktigt bra då. Finns helt klart några riktigt bra air stewards ombord på sas.
 

011430121

Medlem
Kom du ihåg henne eller hon ihåg dig?
Kommer väl ihåg den flygningen och att crew var riktigt bra då. Finns helt klart några riktigt bra air stewards ombord på sas.
Vi mindes varandra.
Hon kom ihåg att det blev 12 pax oaviserat till Plus och det saknades mat, hon är verkligen den bästa stewarden som SAS har!
Men hur skulle hon glömma oss, vi uppehöll henne 1,5 timme med frågor och synpunker på en 2 timmars resa.
 

palmen

Moderator
Vi mindes varandra.
Hon kom ihåg att det blev 12 pax oaviserat till Plus och det saknades mat, hon är verkligen den bästa stewarden som SAS har!
Men hur skulle hon glömma oss, vi uppehöll henne 1,5 timme med frågor och synpunker på en 2 timmars resa.
Helt klart bland de bästa men jag fick en egen favorit på min ARN-LAX-ARN innan nyår precis med samma crew ut och hem. Hon tog sig lite tid till alla som hon serverade med lite extra personlig service, kommer tyvärr inte ihåg namnet (kass på att komma ihåg namn).
 

mha321

Medlem
Mini trött ombord SK605

36b1deb6d52fba3694b1daae4572dcfe.jpg
Alltså här klagar vi en massa på vad sas levererar, men det är ju faktiskt rätt schysst med lie flat på intra-Europa linje!
 

Senator

Moderator
Alltså här klagar vi en massa på vad sas levererar, men det är ju faktiskt rätt schysst med lie flat på intra-Europa linje!

Ha ha. Det var en sjukt låg ”load factor”. 10 rader Plus till 5,1 passagerare.

På grund av balans, satt gästerna i Go mellan rad 11 och 22 men det var tunt med folk. Nästan en rad per person
 
Last edited:

011430121

Medlem
SK940, från LAX till ARN
Sitter på 5A, det är 9 platser lediga i C kabinen, totalt är vi 170 pax ombord
Dagen förrätt är pilgrimsmusslor, dryck den Norska äppledrycken
Tror att de har blandat ihop middags besticken med de som skall vara till frukosten det är bara ett bestick par och två skedar, brukar vara 3 bestick par och en dessertsked till middagen, får se hur de löser detta.
 

palmen

Moderator
SK940, från LAX till ARN
Sitter på 5A, det är 9 platser lediga i C kabinen, totalt är vi 170 pax ombord
Dagen förrätt är pilgrimsmusslor, dryck den Norska äppledrycken
Tror att de har blandat ihop middags besticken med de som skall vara till frukosten det är bara ett bestick par och två skedar, brukar vara 3 bestick par och en dessertsked till middagen, får se hur de löser detta.
Bestick gate :)
 
Toppen