Gulfbolagen

Diskussion i 'Övrigt' startad av Fedup, 24 Juni 2014.

  1. Jag satt idag och tänkte på konkurrensen mellan dem europeiska bolagen och gulfbolagen. Idag spenderar jag en del tid i Mellanöstern på grund av mitt jobb och har ibland fått flyga gulfbolagen då det varit det rimliga valet i regionen.

    Det jag har kommit och uppleva och uppfatta är att servicen man får onekligen känns ganska ogenuin? Jag har även hört konstiga berättelser från kollegor och vänner som har fått problem när det "skitit sig". Nu är det ju ingen nyhet att gulfbolagen har outsourcat hela sin arbetskraft och att många av dem arbetar under dåliga villkor.

    Det jag egentligen ville fråga bland er som flyger mycket: har ni upplevt samma sak bland gulfbolagen eller har vi haft isolerade händelser?
     
  2. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Om man läser de "klagotrådar" som finns på forumet skulle jag nog säga att gulfbolagen är överrepresenterade. Vad det beror på vet jag inte.
     
    1 person likes this.
  3. Budgetresenär

    Budgetresenär Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Personalen verkar inte ha det så bra om man ska tro den här artikeln: Sanningen om lyxen på Qatar Airways | Nyheter | Expressen. Kan förstå om det skiner igenom i deras serviceanda. Om ett företag tar hand om sin personal är det större sannolikhet att personalen vill ta hand om företagets kunder.
     
  4. Nemo

    Nemo Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Vi har redan haft en "liten" debatt om det, se http://www.businessclass.se/forum/oneworld/15870-qatar-airways-ett-bolag-borde-bojkotta.html
     
    1 person likes this.
  5. johhenrik

    johhenrik Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    När jag flög i business på EK senast så la jag märke till att servicen var mycket bättre och mer personlig tyckte jag. Så jag tog och kommenterade att jag uppfattade det som så, jämfört med de flighter jag haft med dem i F (c:a 10st nu). Han sa att de är mycket mer tillbakadragna i F, för deras kunder vill ha det avskilt, lugnt och anonymt. O tusan sa jag... Så tanken är väl att man ska plinga på uppmärksamthet hela tiden. Personligen så gillar jag när de kommer och fyller på mitt glas utan att jag säger till, vilket skedde mycket mer effektivt i C än F. :)

    Vad gäller IrrOps har jag inte haft oturen att drabbas av det. Jag satt 2hr i min F-suite i gaten på min första F-resa med EK, men det var helt okej. Jag drack skumpa o kollade på film och bara tyckte det var okej att min tid i F blev 2hr längre. ;)
     
    2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×