Gulf Air introducerar möjlighet att ringa med mobiltelefon ombord

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Jacob, 21 Juni 2011.

1. Jacob

Jacob Medlem

Som det andra flygbolaget i världen introducerar nu Gulf Air möjligheten att använda sin mobiltelefon ombord på flygplanen. Tidigare är det endast Oman Air som erbjudit detta, inledningsvis på två av sina flygplan.

Gulf Air kommer även erbjuda trådlöst internet ombord samt möjlighet att titta på live TV.

Installationen av alla tekniska nyheter påbörjas efter sommaren och kommer ta drygt två år att slutföra.

2. Ericel

Ericel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ve och fasa - jag hoppas dagen aldrig kommer då man kan ringa när som helst i luften.. eller så får dom introducera en "tyst avdelning" :)

3. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Usch! British Airways har erbjudit internet och mobil data trafik på sin LCY-JFK business shuttle sedan starten September 2009, dock inte voice tack och lov!

4. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Att kunna tala i mobilen är inget jag strävar efter när jag flyger, och fasar för den flighten då flera ska försöka överrösta varandra på sina mobiler. Skulle fungera om de hade ett "mobilrum" ombord där man kunde prata i mobil utan att störa någon annan.

5. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Hoppas också på tyst avdelning, skulle inte vilja bli väckt av konstanta pip-pip på nattflyg. Fast folk klarar ju inte ens av tysta avdelningar på tågen ibland..

6. Jag undrar om det fungerar att ta emot SMS? I så fall kommer vi att höra många pip-pip när folk får sitt SMS meddelande.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!