Guldmedlemmar får nu dela Avios gratis

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av doc, 1 Maj 2014.

1. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu kan BAEC guldmedlemmar dela 162 000 Avios gratis per år och betala för att dela ytterligare lika många. Jag tycker personligen det är en klen tröst för att de nu tar betalt för att om- eller avboka bonusresor även för guldmedlemmar. Nedanstående damp ned i brevlådan.

2. Jag gillar inte försämringar som alla andra, men gratis avbokning var väldigt förmånligt och mycket bättre än något annat program jag använder har. Det måste ha varit så att det blev missbrukat. T.ex. vet jag UK-baserade resenärer som använde Avios enbart inom Europa och då avgifterna var så låga, hade ibland 3-4 bokningar samma dag för olika flighter..

Detta är en väldig bra förmån för t.ex. en lite top of om man är lite kort.

3. Storsteffe

Storsteffe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rätt bra om man har en 2-4-1 och en kompis med mycket poäng var min första tanke, tar upp det igen i annan tråd om jag inte får tid att använda en av mina ;)

4. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, det var en bra tanke såklart. Då är det helt klart förmånligt. Särskilt eftersom man kan dela med alla på ens "vänlista".

5. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mycket bra idé, eventuellt har jag en 2-4-1 som går ut den 8 september, om jag inte kommer iväg på min resa under midsommar (just nu ser det kört ut) så kan den kanske göra någon annan glad :)

6. Christian R

Christian R DYKWIA

Faktisk slet ikke nogen dum ide at udnytte andres 2-4-1. Hvor langt kommer man for 160K avios?

7. Storsteffe

Storsteffe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Last edited: 2 Maj 2014

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!