Guld i Le Club efter 3 nätter, buggar i systemet

Diskussion i 'Accor & Le Club' startad av henrik l, 10 December 2014.

1. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har i veckan haft 1+2 nätter på Pullman, respektive Mercure, eftersom jag signade upp för M&M's kampanj där man skulle få 3000 miles per vistelse. Döm om min förvåning när jag nu ser att jag är på guldnivån, för det krävs 30 nätter, eller 10 000 poäng. Förklaringen verkar vara att först kommer LeClub-poängen, 3000 M&M miles motsvarar 6000 i Le Club och sedan sker konverteringen och IT-systemet verkar inte bry sig om var ifrån poängen kommer. Precis som på IHG innan de gjorde sina förändringar. Ska bli spännande och se om det sker någon korrigering.

FF#1 gillar detta.
  2. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter som en bra bugg... om de tar tillbaka ditt guld är det ju bara att du köper en aktie och reggar den för platinum.

agehall, henrik l och simon_says91 gillar detta.
  3. mtlmr

mtlmr Medlem

Accorpoängen som blir flygpoängen räknas precis som du säger till status. Vad du egentligen får är ju precis som du säger Accorpoäng - men att kravet per se är att du måste autoöverföra dem till M&M/ditt val av program.

Autoöverföringen sker inte ens direkt, utan vad jag förstått någon dag senare..

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!