Guide till den perfekta resväskan - utan hjul

Diskussion i 'Övrigt' startad av Morgan, 2 Februari 2013.

1. Morgan

Morgan Medlem

En lite rolig och mycket nördig beskrivning av hur man väljer det perfekta handbagaget, hur man packar den och vad man packar i den:

Leisure / Business Travel Packing List - Travel Light (One Bag)!

Jag håller med om det mesta, t.ex. att dragväskor ska undvikas. Man får också en massa bra tips, t.ex. om hur man gör necessären i princip vätskefri!

Tillägg 31/3 2013: ACervin recenserar väskan som One bag rekommenderar här:

http://www.businessclass.se/ovrigt/10217-recension-handbagage-air-boss-red-oxx.html

Last edited: 31 Mars 2013
    1 person likes this.
  2. sunkan

sunkan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Härligt! Tack för länken. Väskor är alltid skoj och jakten på den ultimata väskan fortsätter :)

/Christian

3. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant. Tala om att gå på djupet med ett ämne. Någon som har erfarenhet av hans rekommenderade väskor?

4. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funderar på att skaffa den där Air Boss väskan. Kanske är det dags att skippa rollerbagen nu.

5. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blev också sugen. Får läsa på lite mer om väskorna.

6. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant sida! Har "packa en resväska" som expertområde och denna sida kan göra mig till en bättre packningsnörd/expert :eek:

7. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag känner mig ganska så tveksam till "Bundle wrapping". Är det någon här som packar ihop sina kläder så? :confused:

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag känner mig tveksam till hela hans upplägg. Han verkar ju helt manisk. Jag behöver iaf inga packlistor när jag packar. Det går ju av bara farten att kasta ner det man behöver, så varför ödsla tid på att skriva ner det? Nu kanske jag är så ung att jag inte hunnit bli senil än, men så svårt är det ju inte.

Själv kör jag med packing cubes till 100% och tycker det funkar kanon. En påse per typ av klädesplagg och så ner med allt bara.

1 person likes this.
  9. Morgan

Morgan Medlem

Hans poäng när man bara "kastar ner det man behöver" är ju att man packar ner för mycket grejer. Men du som reser så mycket som du gör har säkert en packlista i huvudet som är genomtänkt.

En typiskt bra grej jag lärde mig på sidan var det här med rakolja istället för raklödder, sparar väldigt mycket utrymme och vikt och funkar ändå rätt bra!

T.ex. denna: http://www.amazon.co.uk/King-Shaves...DH3S/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1359913555&sr=8-2

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Näe, det är klart man måste granska varje pryl kritiskt innan man kastar ner den i väskan. Men för min del är det mest frågan "ska jag ta med eget grenuttag eller inte? Allt annat är standard.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!