Senaste nytt

[Guide] Hur man registrerar påminnelse (Alert) på ExpertFlyer

Schnake

Medlem
Tja, jag tycker nog det är förhållandevis sällan det finns en massa award-Plus lediga på long-haul, så vill de fylla kabinerna är det nog effektivare att öka mängden säten (tillgängliga endast för Eurobonus som nu) där än att publicera de få som är nu i EF.
Absolut, menade förstås att såväl antalet awardplatser i Plus som möjligheten att hitta/boka dem borde kunna förbättras. Publicering via Expertflyer (och ev. andra kanaler) borde bidra till det senare. Nåväl, kan lika gärna vara så att SAS inte vill ha särskilt god tillgång/nyttjande av awardbiljetter i Plus.
 
Lätt OT, men jag försöker skapa en seat alert på ExpertFlyer (basic account). Dock så är alla checkboxarna vid "Seats to look for" gråade och inte valbara. Den enda valbara är "Specific seat" men då går det inte att välja något säte alls. Stolarna blir då ljusgrå. Vad är det jag missar? Provade med appen istället och precis samma fenomen. Hjälp?

Gäller alltså LH432/First den 13 sep 2017.

upload_2017-7-27_14-52-24.png
 

nollbit

Medlem
Lätt OT, men jag försöker skapa en seat alert på ExpertFlyer (basic account). Dock så är alla checkboxarna vid "Seats to look for" gråade och inte valbara. Den enda valbara är "Specific seat" men då går det inte att välja något säte alls. Stolarna blir då ljusgrå. Vad är det jag missar? Provade med appen istället och precis samma fenomen. Hjälp?

Gäller alltså LH432/First den 13 sep 2017.

Visa bifogad bild 65966
Testade själv, och det går för mig att klicka "specific seats" välja 1A och/eller 2A (som är de enda upptagna sätena). Att välja något annat säte är ju poänglöst eftersom de redan är lediga.
 

Dr. Miles

Expert
Inlägg från: Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng | Sida 20 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Lätt OT, men jag försöker skapa en seat alert på ExpertFlyer (basic account). Dock så är alla checkboxarna vid "Seats to look for" gråade och inte valbara. Den enda valbara är "Specific seat" men då går det inte att välja något säte alls. Stolarna blir då ljusgrå. Vad är det jag missar? Provade med appen istället och precis samma fenomen. Hjälp?

Gäller alltså LH432/First den 13 sep 2017.

Visa bifogad bild 65966
För att det finns redan de alternativen tillgängliga.

Any Seat
Any Aisle Seat
Any Window Seat
Any Exit Row Seat
Any 2 Seats Together

Om du vill t ex ha plats på 1A som är redan upptagen, kan du välja "Select Specific Seats" och sedan klicka på 1A eller skriv 1A i fältet.

Screenshot20170727 01 EF.png
 
Testade själv, och det går för mig att klicka "specific seats" välja 1A och/eller 2A (som är de enda upptagna sätena). Att välja något annat säte är ju poänglöst eftersom de redan är lediga.

Hjärnsläpp. Syftet var egentligen att få en notice när 2 award-platser i F blir tillgängliga. Ser nu att jag gjort en tankevurpa :).
 

MrDollar

Medlem
Jag registrerade mig för ett tag sedan, men aldrig använt det. Idag valde jag "premium service" och matade in kortuppgifter etc. men står fortfarande "trial period" vilket gör att jag inte kan få alerts på award resor? Någon workaround?
 

Mr Basic

Medlem
Jag registrerade mig för ett tag sedan, men aldrig använt det. Idag valde jag "premium service" och matade in kortuppgifter etc. men står fortfarande "trial period" vilket gör att jag inte kan få alerts på award resor? Någon workaround?
Meddela gärna om det börjar funka eller om problemet med ”trial period” kvarstår? Skall skaffa premium service om ett tag.
 

MrDollar

Medlem
Meddela gärna om det börjar funka eller om problemet med ”trial period” kvarstår? Skall skaffa premium service om ett tag.
hehe tankevurpa... Ställde man in class code som @Dr. Miles så tydligt visar här uppe till O så funkar det... Jag hade ju skrivit F... Jäklar va många platser det fanns då... :cool: Trodde det var en speciell sökning man gjorde för awards, men bara skriva in rätt class code så fungerar det direkt.

Således, det fungerar direkt @Mr Basic
 
Toppen