Senaste nytt

[Guide] Hur man registrerar påminnelse (Alert) på ExpertFlyer

Dr. Miles

Expert
Jag flyger helt klart färre long-haul (ca 5st per år) sen en hel drös med short men för dessa känns de inte lika intressant.
Jag skall testa femdagars provperioden nu för att boka två rewardplatser i F med LH så hoppas jag att de funkar som jag hoppas.
Det går också att betala månadsvis (9,99 USD per månad för Pro) så du kan betala för en månad den perioden du behöver verktyget och stänga av tjänsten när du inte behöver.

Observera att Alert funktion fungerar inte när du inte har aktivt abonnemang.
 
Vad jag förstår av awards så är bokningsklass O first class award, I business class och X economy.
Gäller andra koder utanför *A?
Finns det andra koder som är bra att veta?
 

Dr. Miles

Expert
Vad jag förstår av awards så är bokningsklass O first class award, I business class och X economy.
Gäller andra koder utanför *A?
Finns det andra koder som är bra att veta?
Ja, det är riktigt.
Däremot spelar det ingen roll att du vet vilken bokningsklass flygbolagen använder för awardplatser om ExpertFlyer inte stödjer den bokningsklassen.
T ex ExpertFlyer stödjer inte Finnairs Business class award bokningsklass U, stödjer de endast Econom class award bokningsklass X.
Screenshot20160517 01 EF.png

Kolla den här listan så du vet vilka bokningsklasser du kan söka med ExpertFlyer.
Airline Award/Upgrade Classes supported by ExpertFlyer.com®

Här kan du läsa om vilka bokningsklasser oneworld flygbolag använder för bonusresor.
AA oneworld and Other Airline (Partner) Award information, rules (2015 on) - FlyerTalk Forums

Här kan du läsa om vilka bokningsklasser Skyteam flygbolag använder för bonusresor.
Booking classes for awards on SkyTeam carriers and for upgrades - FlyerTalk Forums
 
Tack Dr.Miles!
Jag försökte finna en sån lista här på forumet, och har ju sett den översta i några trådar men tänkte mer på vilka flygbolag som kunde sökas än vilka klasser som var inkluderade. :rolleyes:
 
Nu sitter jag och pillar med expertflyer. Aldrig använt verktyget tidigare, kan någon förklara vad jag gör för fel som inte hittar LH716-flighten med LH över huvud taget? Se bilder,


Skärmavbild 2016-05-17 kl. 21.58.20.png


Skärmavbild 2016-05-17 kl. 21.58.30.png
 

Dr. Miles

Expert
Nu sitter jag och pillar med expertflyer. Aldrig använt verktyget tidigare, kan någon förklara vad jag gör för fel som inte hittar LH716-flighten med LH över huvud taget? Se bilder,


Visa bifogad bild 52598

Visa bifogad bild 52599
För att det inte finns två awardplatser i First class. (eller i Business class eller i Economy class).
Om du vill registrera en ny påminnelse, välj "Create New Flight Alert".
 
För att det inte finns två awardplatser i First class. (eller i Business class eller i Economy class).
Om du vill registrera en ny påminnelse, välj "Create New Flight Alert".

Med de menas också att de inte heller kommer komma någon? Jag fattar de som om de finns bonusplatser så är det där det står "Seats: Yes"?
 

Dr. Miles

Expert
Med de menas också att de inte heller kommer komma någon. Jag fattar de som om de finns bonusplatser så är det där det står "Seats: Yes"?
Om det finns antal awardplatser du söker, då blir resultatet "Yes".

Om det står "No", betyder det att det finns platser i andra kabinklass(er) men inte i den kabinklassen du söker.
 
Om det finns antal awardplatser du söker, då blir resultatet "Yes".

Om det står "No", betyder det att det finns platser i andra kabinklass(er) men inte i den kabinklassen du söker.

Tack, då fattar jag hur de funkar. Jag lägger nu till samtliga bevakningar under "Create New Flight Alert". Kan nästan ha detta som heltidsjobb...

Hoppas nu att man kan få någon möjlighet att få åka LH i F! Hoppas jag tänker rätt att jag primärt letar efter en flight från FRA där det dyker upp 2 platser i F sedan så får ARN-FRA lösa sig efter hand.
Skärmavbild 2016-05-17 kl. 22.45.10.png
 
Last edited:
Toppen