Senaste nytt

[Guide] Hitta fyra (4) awardplatser i Business class med Star Alliance flygbolag

Kimmen00

Medlem
Jag har kollat många datum under flera månaders period (januari-november) från flygbolagens hubbar till olika destinationer i går och idag. Jag har inte kunnat hitta en enda flight med 4 awardplatser med EVA Air, Air India.

Du har kanske missat att det var ett annat flygbolag som flög vidare?
EVA Air flyger inte mellan London - Seoul, det gör Asiana.
När jag har kollat Europa-Indien så var det mest Ethiopian Airlines, Lufthansa, SWISS, Turkish Airlines flygningar som hade 4 awardplatser i Business class. Inte en enda flight med Air India.

Jag har hittat flera flighter med Air India med 4 platser i C. Var när jag letade ARN-bkk så kom det upp typ katmandu-bkk tex flera flighter. Dessutom till Sri Lanka flera flighter med 4 platser i C.
 

Kimmen00

Medlem
4e nov 2016.
4 award i cklass

Delhi, IN (DEL) to Mumbai, IN (BOM)
16:45 pm - 19:05 pm (2h 20m)
AI 102 | Boeing 777-300ER

Samt 5e nov, 4 biljetter i cklass

Mumbai, IN (BOM) to Bangalore, IN (BLR)
6:15 am - 8:05 am (1h 50m)
AI 603 | Airbus A321
Operated By Air India
 

Kimmen00

Medlem
För övrigt mkt bra tråd.
Det är inte alls svårt att hitta 4 award i C. Det svåra är väl att hitta rätt datum eller till rätt ställe :)

Det som stör mig mest är att sas har så få (extremt sällan) 4 platser i C.. Det är ju mkt fördelaktigt poängmässigt att åka i C med barn pga halva poängpriset. Blir riktigt bra med 2-4-1. 150000 poäng för hela familjen till USA känns ju ganska mkt bättre än 220000..
 

Henrik_B

Medlem
För övrigt mkt bra tråd.
Det är inte alls svårt att hitta 4 award i C. Det svåra är väl att hitta rätt datum eller till rätt ställe :)

Det som stör mig mest är att sas har så få (extremt sällan) 4 platser i C.. Det är ju mkt fördelaktigt poängmässigt att åka i C med barn pga halva poängpriset. Blir riktigt bra med 2-4-1. 150000 poäng för hela familjen till USA känns ju ganska mkt bättre än 220000..
Väldigt fördelaktigt prismässigt också om man bokar med EuroBonus!
 

Dr. Miles

Expert
För övrigt mkt bra tråd.
Det är inte alls svårt att hitta 4 award i C. Det svåra är väl att hitta rätt datum eller till rätt ställe :)

Det som stör mig mest är att sas har så få (extremt sällan) 4 platser i C.. Det är ju mkt fördelaktigt poängmässigt att åka i C med barn pga halva poängpriset. Blir riktigt bra med 2-4-1. 150000 poäng för hela familjen till USA känns ju ganska mkt bättre än 220000..
Ska det inte vara 200.000 poäng med SAS och 330.000 poäng med Star Alliance partnerflygbolag, om det är för 2 vuxna + 2 barn (mellan 2 - 11 år) med en Amex 2-4-1 voucher?
 
Toppen