Senaste nytt

[Guide] Hitta fyra (4) awardplatser i Business class med Star Alliance flygbolag

Henrik_B

Medlem
Därför jag säger. Jag har aldrig sett 4 awardplatser i Business class på en EVA Air flight.
Jag söker bonusreosr trots allt ganska ofta åt andra och ha relativt bra begrepp om vilka flygbolag tenderar att ha bra tillgänglighet.

918d50ba31cea6c09915998f1bb72d29.jpg
 
Last edited:

palmen

Moderator
Under mina undersökningar både igår och idag kunde jag inte hitta en enda flight som hade 4 awardplatser i Business class på följande flygbolags flygningar.

  1. Adria Airways
  2. Aegean Airlines
  3. Air China
  4. Air India
  5. Air New Zealand
  6. Brussels Airlines
  7. Croatia Airlines
  8. LOT Polish Airlines
  9. Shenzhen Airlines
  10. Singapore Airlines *
  11. THAI

* United.com visar inte tillgänglighet av Singapore Airlines flygningar överhuvudtaget. Däremot går det att söka awardplatser bl a på ANA eller ExpertFlyer.
Jag har sett flera avgångar med Aegean från Athen till London som haft över 4 platser i Business. Det är dock kanske inte något som så många har nytta av förutom när man bokar ARN-ATH-LHR för 500 kronor och har 4 vouchers :)
 

Dr. Miles

Expert
Jag har sett flera avgångar med Aegean från Athen till London som haft över 4 platser i Business. Det är dock kanske inte något som så många har nytta av förutom när man bokar ARN-ATH-LHR för 500 kronor och har 4 vouchers :)
Du har rätt.
Det ser ut som att det går att hitta till och med 7 awardplatser i Business class på Aegean Airlines flygningar.

Screenshot20160108_24 Aegean ATH-LHR.png
 

Viking75

Medlem
Riktigt bra Dr. Miles
Jag är dock lite förvånad, Air China brukade vara väldigt frikostiga med Awards. Jag har av olika anledningar valt bort detta bolag tidigare när jag letat resor ner mot Söderhavet via Peking. Numera ser jag sällan plats hos det bolaget... Hoppas jag helt enkelt letar inom fel tidsperoder bara?
 

John Mack

Medlem
Om man är 4 st som vill resa Stockholm-Bangkok i minst C så är det ju ganska svårt att hitta detta. Om man istället söker 2 st first på Uniteds hemsida så brukar det ju komma upp både business och first. Kan man då boka 2 st i first (1 vuxen/1 barn) samt 2 st i business, eller försvinner businessawarden när man bokar first?
 

Viking75

Medlem
Det går utmärkt att boka 2 first samt 2 i C. De försvinner inte!
Dock har ju Dr. Miles visat otroligt många rutter till BKK för 4 pers i C till BKK... (jag antar att du ser dig blind på Thai och dess A380?)
 
Toppen