Senaste nytt

[Guide] Hitta fyra (4) awardplatser i Business class med Star Alliance flygbolag

Dr. Miles

Expert
Nej, Air China är inte enkel - missade "Mixed Cabin" på United. Ändrar i listan. Kan även tillägga att Egypt Air brukar vara enkel även om det flygbolaget är mindre intressant för oss.
Du skrev också EVA Air, Air India, THAI i listan Medel.
Jag kunde inte heller hitta någon flight med dem på United.com som hade 4 awardplatser i Business class.

Vänligen se mitt inlägg nr. 7.
[Guide] Hitta fyra (4) awardplatser i Business class med Star Alliance flygbolag | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

Henrik_B

Medlem
Detta är inte baserat på nuläget utan snarare på mina subjektiva erfarenheter. Testa att söka EVA på LHR-ICN. Air India är när man tar LH till Indien och sedan vidare. Thai visar enbart två i taget.

EDIT - Jag har tidigare lyckats boka 4 awards på Thai's "Sällskapsresa" BKK-ARN, genom att först bokat två - sedan har det kommit upp två till som jag också bokade.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Detta är inte baserat på nuläget utan snarare på mina subjektiva erfarenheter. Testa att söka EVA på LHR-ICN. Air India är när man tar LH till Indien och sedan vidare.
Jag har kollat många datum under flera månaders period (januari-november) från flygbolagens hubbar till olika destinationer i går och idag. Jag har inte kunnat hitta en enda flight med 4 awardplatser med EVA Air, Air India.

Du har kanske missat att det var ett annat flygbolag som flög vidare?
EVA Air flyger inte mellan London - Seoul, det gör Asiana.
När jag har kollat Europa-Indien så var det mest Ethiopian Airlines, Lufthansa, SWISS, Turkish Airlines flygningar som hade 4 awardplatser i Business class. Inte en enda flight med Air India.
 

Dr. Miles

Expert
Bokade 4 awardplatser i C med SQ för en månad sedan, BKK-SIN t/r
Ja, det går att hitta 4 awardplatser i Business class på Singapore Airlines short haul flygningar, dock det inte går att söka på United.com.
Det går att söka bl a på ANA eller på ExpertFlyer.

Screenshot20160108_17 Singapore BKK-SIN.png
 

Henrik_B

Medlem
Jag har kollat många datum under flera månaders period (januari-november) från flygbolagens hubbar till olika destinationer i går och idag. Jag har inte kunnat hitta en enda flight med 4 awardplatser med EVA Air, Air India.

Du har kanske missat att det var ett annat flygbolag som flög vidare?
EVA Air flyger inte mellan London - Seoul, det gör Asiana.
När jag har kollat Europa-Indien så var det mest Ethiopian Airlines, Lufthansa, SWISS, Turkish Airlines flygningar som hade 4 awardplatser i Business class. Inte en enda flight med Air India.

LHR-TPE skall det vara naturligtvis, tack! Återkommer om jag hittar något Air India.
 

Dr. Miles

Expert
Hittar inget med EVA just nu, men är rätt säker på att det brukar se bra ut från LHR.
Nej, jag har aldrig sett 4 awardplatser i Business class på EVA Air förut. Inte ens på Taipei-Hong Kong där de har 9 avgångar per dag per riktning.

Jag misstänker att det var någon connection flight award med annat/andra flygbolag. Inte direktflyg.
 

Henrik_B

Medlem
Sedan är detta en definitionsfråga. "Medel" är i min värld under 10 avgångar inom det närmaste året. "Svårt" är att jag aldrig har sett några awards alls.
 

Dr. Miles

Expert
Sedan är detta en definitionsfråga. "Medel" är i min värld under 10 avgångar inom det närmaste året. "Svårt" är att jag aldrig har sett några awards alls.
Därför jag säger. Jag har aldrig sett 4 awardplatser i Business class på en EVA Air flight.
Jag söker bonusreosr trots allt ganska ofta åt andra och ha relativt bra begrepp om vilka flygbolag tenderar att ha bra tillgänglighet.
 
Toppen