Senaste nytt

[Guide] Flygbonusprogram som tillåter att samla ihop familjens poäng/miles (familjekonto)

agehall

Medlem
Hilton bor jag inte speciellt mycket på, men frugan får hyrbil från Europcar när hennes firmabil är på service. Ska nog ta och skaffa ett konto ganska omgående.
 

Dr. Miles

Expert
Hur står det till mellan Korean Air och Flying Blue? Tror jag kunde samla in en hel del pöäng där.

Korean Air har eget bonusprogram som heter Skypass och Air France/KLM har Flying Blue.
Enda de har gemensamt är att de tillhör Skyteam. Men intjäning- och användningsvillkor är helt olika.

Skypass är inte så bra bonusprogram när det gäller användning av miles, Flying Blue har åtminstone Award@Promo då och då.
Men om du reser med familjen då och då och ändå dina familjermedlemmar inte får ihop några miles till bonusresa, då kan Skypass vara något för dig.
 
Tyvärr så har inte SAS något familjekonto och jag vill inte att alla flugna *A miles går till spillo.
Vi brukade använda JetFriends men det är individuella konton och det går inte använda till något bra. Vad jag tänker göra nu är att uppgradera till en familjekonto hos BMI och samla ihop allt där för BMI DC miles går aldrig ut.
 

Ubbe

Medlem
Tog man upp detta på SAS eventet som ett förbättringsförslag? Om nej vad tycker SAS representanterna om att införa detta på Eurobomus??
 

Dr. Miles

Expert
Jag har en känsla att det inte är i deras prioriteringslista.

De tillåter inte ens stopover för bonusresa med Star Alliance partner flygbolag. (Vilket alla tre grupper[FlyerTalk, BusinessClass.se och Milepoint] tog upp vid eventet.)
 

Dr. Miles

Expert
Jag måste fundera ut vilket program jag skall kreditera familjens flygningar innan bmi Diamond Club försvinner.
Tyvärr varken ANA eller Asiana är så bra program. :(
 
För att sparka på en död kropp tar jag frågan upp igen: vart tar man barnens flygningar inom *A? Totalt pratar vi om ungefär 25-30Kmiles om året per person så om man kör EB då blir man Silver.
Men man vill ju faktiskt kunna använda poängen till något och då känns inte EB lika bra som US poäng, eller har jag fel?
 

Dr. Miles

Expert
Jag har uppdaterat listan.

Jag har lagt till:
  • Egyptair Plus
  • Emirates Skywards
  • Kingfisher King Club
  • Royal Air Morocco Safar Flyer
  • Turkish Airlines Miles&Smiles
och tagit bort:
  • bmi Diamond Club
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Som jag tipsade på träffen på Monks, det går att samla ihop familjens miles på Lufthansa Miles&More om man bor i ett av de följande länderna:

  • Bahrain
  • Egypt
  • Iran
  • Jordan
  • Kuwait
  • Lebanon
  • Oman
  • Pakistan
  • Qatar
  • Saudi Arabia
Miles & More family programme

Det är bara användbara miles som går att sätta ihop. Inte status miles.
 
Toppen