Senaste nytt

Groupon Deal. 269 kr. + skatter inom Europa.

jth

Medlem
Jag tittade också lite närmare på detta, och funderade på att slå till. Men det du alltså betalar är "grundpriset". Och det i förväg dessutom.
Ett grundpris på 269 kr är oftast en bra förtjänst för flygbolaget, det är inte svårt att hitta biljetter som ligger under det, jag tror tex SAS har 100-200 kr i grundpris på O och T-klass inom europa.

Å ena sidan skriver de ju tydligt att skatter och tillägg ingår, men de aktar sig nog för att ge några prisexempel. Å andra sidan så målar de ju upp det som att det ger en prisbesparing för kunden, vilket ju också är det kunden förväntar sig av groupon.

Sedan är ju frågan om det verkligen går att hitta några biljetter när det är dags att boka. Många som köper dealen nu kanske tror att biljetterna är på något sätt "garanterade". Men när det sedan är dags att åka kommer det nog vara svårt att hitta biljetter i de bokningsklasser som dealen gäller för...
 

miramax

Medlem
Nja jag upplever att de flesta jämförelser jag gjort ändå landar på plus. Testade nu t ex budapest 14-21 april med lufthansa. vart 1488.00 från lufthansas hemsida men 816+269=1085kr med grouponsidan.

Så jag tror inte att vi är rakt av lurade men att det i vissa fall kanske inte blir så mycket av en vinst.
 

Gnopps

Medlem
Det här är ett bra erbjudande bara du ser till att göra prisjämförelser först, kolla datumen du tänkt dig på Groupon-sidan gentemot momondo.com exempelvis.
 
Toppen