Senaste nytt

Grina ut i kvällspressen

Gus

Medlem
Hur brukar det bli med hemresan i sådana här fall? Bokade Emirates om henne på första bästa plan även fast hennes biljett inte var ombokningsbar (gissning)? Eller kan det vara så illa att man måste betala för hemresan?
 

Jonas C

Medlem
Tycker också att det lät märkligt att passet blev stulet. Varför vill man sno ett svenskt pass i Sverige? I normala fall stjäls de utomlands för att användas av människosmugglare. Skulle nog misstänka att hon glömde passet hemma och tog ut ett provisoriskt på Arlanda.
 

henke12

Medlem
Hur brukar det bli med hemresan i sådana här fall? Bokade Emirates om henne på första bästa plan även fast hennes biljett inte var ombokningsbar (gissning)? Eller kan det vara så illa att man måste betala för hemresan?

Ja, flygbolaget är skyldiga att ta hand om såna här passagerare om de väl flugit dit dom..
 
  • Gilla
Reactions: Gus

mtlmr

Medlem
Inbrott tex? Eller väsk/fick-stöld för att personen i fråga saknar ID/körkort och har passet som legitimation (jag ser massor av sådana ute på stan).

Tycker också att det lät märkligt att passet blev stulet. Varför vill man sno ett svenskt pass i Sverige? I normala fall stjäls de utomlands för att användas av människosmugglare. Skulle nog misstänka att hon glömde passet hemma och tog ut ett provisoriskt på Arlanda.
 

johhenrik

Medlem
Vad cyniska många är... Att man får sitt pass stulet i Sverige är väl inget konstigt? Det har hänt mig. Jag har också haft inbrott i bilen och de snodde tomma CD-fodral. Varför ni har större tilltro till tjuvar än en resenär som hävdar hennes pass blivit stulet är ju fascinerande. :)

Detta är ju inte en klassisk "jag sket i att kolla upp någon info alls"-situation, utan en person som Hade otur. Hon gjorde vad hon trodde var okej och det gick snett. Jag känner allt medömkan för henne.

Sen, att hon försöker med Aftonbladet för att försöka "rädda" situationen är väl inte direkt konstigt. För många är 5-10.000kr på en resa som inte blev av mycket pengar. Till o med jag har ju om o om igen försökt att skämma ut Emirates här med förhoppning att de skulle göra rätt för sig gentemot mig(titta, jag gjorde det igen ;) ).
 
Toppen