Senaste nytt

Grina ut i kvällspressen

mry

Medlem
Tror nog tyvärr att vi svenskar är väldigt bortskämda med att slippa behöva ansöka om visum till de flesta länder, så per automatik bör nog många ovana resenärer tolka det som att visum inte krävs till något land.

Det står ju i passet att det är giltigt för resor till ALLA länder ;)
 
Sen, att hon försöker med Aftonbladet för att försöka "rädda" situationen är väl inte direkt konstigt. För många är 5-10.000kr på en resa som inte blev av mycket pengar. Till o med jag har ju om o om igen försökt att skämma ut Emirates här med förhoppning att de skulle göra rätt för sig gentemot mig(titta, jag gjorde det igen ;) ).

Jo första jag tänkte när jag läste detta va: Om man själv gjort detta när Emirates faktiskt gjorde en flopp då dom nedgradera mig från First Class.. Nu är de självklart att de här är resenärens fel men av att bara läsa hela artikeln är att den bara skriker: Buhu, allt sket sig för mig och ingen gör något....

Jag skulle gärna sett hela Sveriges reaktioner på en sån artikel.

"Hans drömresa förstördes, nedgraderades från First class till Business Class"
 
Självklart, det är ju vår specialitet här. Men normala människor skulle nog ilskna till om de fick veta vad vi höll på med :D

Jo speciella är vi! Jag laddar ju upp hel del grejer på facebook när jag är ute och reser...dock har jag en del vänner där som inte vet att vi är speciella och nyttjar alla deals.. Eller när jag flyger o tillbringar 26 timmar i New York med paketleverans att man inte betalar alls.. Alla tror man betalar för de så ja de blir en del onda ögon. Dock när man förklarat för dom lättar de för dom och de blir mest nyfikna och vill veta mer

Men att förklara för hela svenska folket lär man nog behöva skriva något längre inlägg för att försvara sig :D
 
Expressen istället för Aftonbladet, men lånar tråden ändå.

Barnsfamiljen mardröm – strandade i Thailand | Kvällsposten

De verkar ha bokat separata biljetter, flyget Koh Samui - Bangkok blir inställt så de missar Bangkok - Köpenhamn. De tycker Thai skall fixa hemresan ändå. Läser man artikeln verkar det ju också som att Thai vill försöka hjälpa, men de är två familjer på 14 personer och de kan bara tänka sig att flyga ihop...
 
Toppen