Grattis SAS - Most improved Europe

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av varva77, 31 December 2015.

  1. varva77

    varva77 Medlem

  2. thh

    thh Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Efter att ha tröttnat på SK ARN-CPH i år och gått över till DY och konstaterat att gräset verkligen var grönare på den andra sidan (med plan från detta årtusende och gratis wifi och bättre säten) undrar jag lite hur de kom fram till det.
     
    Agö gillar detta.
  3. RickardG

    RickardG Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det är väl inte så konstigt? De har vunnit pris för bästa förbättring, och det år bara long haul som har förändrats så det är denna förändring man syftar på. Jag tror att det är svårt att hitta någon som inte håller med om att det är en enorm förbättring av kabinen som SAS gjort.
     
    Jonas C, Glenn E, Charlie D och 6 andra gillar detta.
  4. Aurora

    Aurora Medlem

    Det er alltid noen som "må" se glasset som halvtomt, særlig når det kommer til ting som flygbolag, bilmerker, telefonabn, telefonmerke, designmerke, bensinstasjonmerke eller livet generelt :) I sesongens ånd kan man jo f.eks bestemme seg for å alltid møte halvtomme kopper med et smil i 2016, og si "god bedring" :D
     
    Igorius, Holloman och Granström gillar detta.
  5. mha321

    mha321 Medlem

    Gamla longhaul-kabinen var dessutom riktigt dålig på slutet (är fortfarande på de plan som har kvar förstås). På longhaul har de ju gått från att ha en av de absolut sämsta kabinerna på marknaden i Europa till att ha en av de absolut bästa. Det är alltid lättare att förbättra sig om man börjar från ett dåligt läge :)

    På kortare distanser har det ju också gjorts en del förbättringar, men de är mer av typen inkrementella småförbättringar. Men skillnaden på longhaul är extremt stor.
     
  6. WF789

    WF789 Medlem

    Ort:
    Norge
    Land:
    Norge Norge
    Vet ikke om jeg er enig med deg i at Norwegian har bedre seter...
    [​IMG]
     
    Holloman gillar detta.
  7. Aurora

    Aurora Medlem

    Har Homer Simpson vært der? :D
     
    WF789 och Palle Kuling gillar detta.
  8. KalleSus

    KalleSus Medlem

    Om man upprepar en lögn tillräckligt ofta, så blir den till sist sann...

    Visst förekommer det en och annan 737-600 på linjen ARN-CPH, och de flesta "grisar" är levererade 1998-99, så de är onekligen från förra årtusendet, men huvudparten av flighterna mellan den svenska och danska huvudstaden flygs av SAS Danmark som använder Airbus, där ingen maskin är från förra årtusendet.
    De flygningar som Stockholmsbasen utför är oftast med 737-800, varav 1(!) maskin är levererad 2003, de övriga 11 (som flyger från Stockholm) är från åren 2009-2014.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×