Senaste nytt

Gratis wifi på Swedavias flygplatser!

Magino

Medlem
Detta gillas. Helt kart ett steg i rätt riktning för att göra flygplatsen trevligare för dem utan loungtillgång.
 

mha321

Medlem
Tanken god, men vad jag kan se så är det någon form av SMS-inloggning. Vilket gör att det varken är gratis eller enkelt för de som kommer från utlandet - och det är ju de som behöver det mest av alla...

Men visst är det ett steg i rätt riktning - hoppas bara det inte är sista steget.
 

NyfikenGrau

Medlem
Tanken god, men vad jag kan se så är det någon form av SMS-inloggning. Vilket gör att det varken är gratis eller enkelt för de som kommer från utlandet - och det är ju de som behöver det mest av alla...

Men visst är det ett steg i rätt riktning - hoppas bara det inte är sista steget.

Hur menar du med SMS-inloggning, har du provat att ansluta till nätverket nyss?

Jag bor inte i Sverige så det vore ju lite dumt om det krävde svenskt mobilnr..
 

mha321

Medlem
Jag provade på GOT precis innan jag skrev det inlägget. Man reggar sitt mobilnummer och får en kod med SMS (jag gjorde det inte, eftersom jag skiftade till Lounge-wifi, men det var det som stod).

Det fungerar med utländska nummer. Men när man är roaming brukar man ju få betala även för att ta emot SMS.
 

mha321

Medlem
I det stora landet i väster betalar många för att ta emot sms redan hemma - och det blir inte billigare vid roaming...
 

Magino

Medlem
Jag har aldrig hört att man måste betala för att ta emot SMS utomlands

I Sverige har jag aldrig varit med om detta. Men i USAtror jag det finns abonnemang där det kostar att ta emot SMS även fast man är i USA, tror även man kan få betala för att ta emot samtal.
 

NyfikenGrau

Medlem
Ta emot SMS är gratis, skicka SMS inom EU håller nästan på att bli det tack vare EU-bestämmelser om sänkning av avgifter varje år (intra-EU-SMS är nu nere på 0,09 €, ska ner till 0,06 juli 2014).

Hur som helst, jag ska testa detta nästa vecka när jag kommer till Arlanda med tysk mobil!
 
Toppen