Tjaa kan nog vara viss skillnad mellan faktiskt kundvärde och rangordning i op-ups. I Lufthansas fall spelar status inte längre någon roll vid op-ups, då man enbart går efter bokningsklass. I alla fall enligt Flyertalk.
Frågan är om diskussionen handlar om att ha kolla på sina kunder, eller om hur man hanterar OpUPs
Min erfarenhet efter ett tvåårigt samarbete med Miles & More i min tidigare karriär är att man har väldigt bra koll på kunden/medlemmen. Sedan vad man väljer att använda denna information till, är en helt annat fråga. Om det är i fallet OpUP är bokningsklass som gäller för LH Gruppen har jag inget koll på. I så fall skulle jag vara ett undantag då mina affärsklassresor som har hamnat från C till F har varit på billiga biljetter, och har svårt att tro att inte den fanns någon annan SEN med högre bokningsklass
Concorde har stenkoll på BAs processer så det skulle inte förvåna mig att det stämmer. Men trots all smart mjukvara tror jag fortfarande det är "human touch" som bestämmer. Minns inte om det var du
Jonas C som postade om polaren på BA LHR, men där var det jo mänskliga faktorer som styrde OpUP.
Min attityd med detta är ganska enkel: fråga alltid, förvänta aldrig, och tacka som tusan om man får vinstlotten, men jag tror att det är alltid människorna som bestämmer. (Det är enkelt att ha en "cop out" med att skylla på BBCs "
Computer says No!" om man står där som gate agent)