Senaste nytt

Gratis uppgradering till Business Class på Swiss till Geneve

palmen

Moderator
Även på vår flight mellan CPH och GVA tog skumpan slut efter varsitt glas. Oerhört trist när man vill starta sin weekend med bubbelfest.
Om man ändå hade fått ett glas...
Appropå glas så serverades min champagne på vägen till CPH i ett vanligt dricksglas, fick inget finare glas att dricka ur. Mycket klagomål, kanske jag som hade lite för höga förväntingar på hur "bra" det skulle vara.
 

fcx

Medlem
Om man ändå hade fått ett glas...
Appropå glas så serverades min champagne på vägen till CPH i ett vanligt dricksglas, fick inget finare glas att dricka ur. Mycket klagomål, kanske jag som hade lite för höga förväntingar på hur "bra" det skulle vara.

Du har inte för höga förväntningar. Skriv ett brev, så där brukar det absolut inte vara.
 

011430121

Medlem
Om man ändå hade fått ett glas...
Appropå glas så serverades min champagne på vägen till CPH i ett vanligt dricksglas, fick inget finare glas att dricka ur. Mycket klagomål, kanske jag som hade lite för höga förväntingar på hur "bra" det skulle vara.
Klart att du skall skriva, dit förra inlägg är det väl bara att översätta, håll oss uppdaterade!
Jag åkte ARN-ZRH med LX för några år sedan och när alla pax hade gått ombord så kommer prinsessan Madelene in med ett sällskap av sin förre pojkvän och säpovakt in och sätter sig på rad 1 som var min förbokade plats, vid boarding var jag flyttad till rad 2.
När det var dax att duka fram måltiden kommer pursern fram till prinsessan och beklagar att man inte visste att hon skulle vara med på flyget så det fanns igen extra mat lastad, förutom sällskapet med prinsessan så var jag den ende i C kabinen. Sällskapet åt varsin smörgås från M kabinen.
 

palmen

Moderator
Fick följande svar från swiss igår.

Dear Mr. Palmen,

I wish to thank you for taking the time to tell us about your impressions of your recent journey with SWISS.

We do our utmost to make your journey a satisfying experience. I, therefore, regret all the more that on this occasion we were unsuccessful.

I am sorry the quantity of our meals offered in business class on your flights did not meet your expectations and that you perceived the on board service as being slow. I also regret that Champagne was not loaded in sufficient quantity.

Letters from our customers are the best means we have of evaluating our service, and of determining whether we are achieving the high level of performance for which we invariably strive. Hence, I have forwarded your valued feedback to my colleagues responsible for the inflight product development on our shorthaul flights.

I hope that you are able to enjoy our typical hospitality on your next flight with SWISS and for your future flights I wish you only pleasant travel experiences.

Yours sincerely
xxxxx xxxxxxxx
Agent
Customer Service
 

Bryant

Medlem
Hmm... Du reste på en för billig biljett för att få någon kompensation :).

Men det jag lärt mig av SWISS är att de verkar iallafall ta åt sig av kritik.
 

palmen

Moderator
Personligen tycker jag inte att biljettpriset spelar någon roll om man haft en mindre lyckad upplevelse med ett bolag. Hade inte räknat med att få någon kompensation direkt även om det känns lite som att man enbart fick ett "standardsvar".
 

Jakob K

Medlem
Hmm det kanske var samma två snubbar som på min flight förra månaden? Båda var SEN och fick i stort sett all uppmärksamhet på flighten. Tack och lov fanns det gott om skumpa på flighten, som undertecknad lyckades tömma.

Swiss ligger långt framme med recognition. Flög idag vanliga rutten på matarlinjen mellan Zürich och Arlanda och som SEN får man helt klart alltid bra attention.
 
Toppen