Senaste nytt

Gratis samtal till medlemmar med SAS nya app EuroBonus Connect

Jacob

Medlem
Den största frågan är väl egentligen varför Connect inte integreras i nuvarande SAS-appen?
Det är väl inte omöjligt att det kan landa där så småningom. Finns nog bara fördelar med att försöka slå ihop allt.

det gör ju inte det direkt lättare för de teknik-ointresserade vilka tydligtvis är den främsta målgruppen.
Att säga att teknik-ointresserade är den främsta målgruppen blir väl kanske lite fel, det är väl mer en förklaring och ett svar på frågan varför en app skapades när det redan finns andra liknande tjänster på marknaden. Men så klart ligger fokus mer på praktisk funktionalitet än att ligga i absolut framkant i den tekniska utvecklingen.

Blir i vilket fall intressant att se sen i vilka sammanhang tjänsten faktiskt används.

Skulle vara en riktigt bra sak om det fanns "hotline" till SAS för bokningsbekymmer etc. Givetvis med prio efter EB-nivå
Haha, schysst förslag! :)

En feature som jag kan tänka mig skulle vara mer användbar i appen/tjänsten vore möjligheten att använda sina EB-poäng för att betala för Internetuppkoppling på olika WiFi-hotspots på olika flygplatser runt om i världen.
Helt enig, det skulle vara toppen. Avtal med någon av de stora operatörerna som finns på många flygplatser (och även andra publika platser), det är fortfarande långtifrån alltid det är gratis eller fungerar perfekt.

Så *sånn sett* passer det helt greit for meg, jeg er vel en av de 4 i verden som kommer til å benytte meg av det da ;)
Jag skulle nog kunna ge det en chans jag också. Senaste mobilräkningen var inte särskilt kul med alldeles för mycket samtal från utlandet (jag är utomlands nästan varje vecka nu). Hinner i vilket fall sällan att göra av med mina poäng nuförtiden så att föra över 2000 poäng att ringa för i utlandet istället för att motsvarande hamnar på en räkning någonstans, ja varför inte.
 
Med Skype har du en nackdel. Du måste överföra pengar till ditt Skype konto för att ringa till någons mobil om personen är ej inloggad i Skype.

Jag kan tänka med att använda denna tjänst lite då och då när jag är på resande fot utanför Norden. Varför inte använda några poäng för att ringa till mamma och berätta hur härligt det är på stugan i Thailand. Alltså till en person som inte har Skype eller dator. Undvik roaming avgift när Wi-Fi finns tillgänglig och betala med några EB poäng. Enligt mig en jätte bra alternativ.
Fast Skype på telefonen och sen är det fixat. Jag ser fortfarande inte nyttan med detta, och tycker det är en oerhört dålig investering av SAS. Jag hoppas dock att jag har fel.
 
Fast Skype på telefonen och sen är det fixat. Jag ser fortfarande inte nyttan med detta, och tycker det är en oerhört dålig investering av SAS. Jag hoppas dock att jag har fel.

Hmmm. Skype tar ju pengar iaf från mitt Skype konto eller är det något som jag gör fel om jag ringer till någon inte har Skype och istället ringer till mobilen eller bokar tex taxi när jag är i Finland på tjänsteresa. Senast i torsdags kunde jag inte ringa från Skype till Postens kundservice med nummer som börjar 020. Jag ser en nytta iaf för mig med SAS Connect.
 

Jonas C

Medlem
100kr i höstas??? Jag får överföringen minst en gång i vecka på 10€ att klara använda Skype en vecka.

Jag ringer nog ganska sällan, så det är nog skälet till varför pengarna har räckt så länge :)
Ringer man mycket inom/till ett land så kan det löna sig att köpa prenumerationer till det landet. För €1 per månad kan man få ner priserna inom Sverige till 8 öre per minut. Fick ett mail om det häromveckan.
 

m10

Medlem
Det är väl inte det som är syftet. Det här handlar väl om att få medlemmar att värva nya medlemmar. Det är EB det handlar om, inte telefoni som sådan.

Absolut är det så. Därför undrar jag: vad är en övertygande sales pitch för att få någon som redan har Viber/Skype/Line/Hangout/Facebook/Whatsapp (tidsfråga innan den senare lanserar voice calls) installerat, och som inte är medlem i EuroBonus, att registrera sig och ladda ner programvaran?

Min initiala fråga var huruvida SAS hade någon tanke kring det.
 

NotRyan

Medlem
Varför introducerade de egentligen EB 2.0 1 april om det är flera saker som inte lanseras förrän i slutet på april? Tycker det är lite konstigt. Hade inte 1 maj varit smartare och att allt bara var klart vid introduktion?

Jag vet inte om jag tycker appen är en showstopper....
 

johhenrik

Medlem
Jag vet inte om jag tycker appen är en showstopper....

Nej, men att man inte hinner uppgradera alla till rätt status samt kunna ge information om alla förmåner borde ju vara det... Det spelar ingen roll för min del, jag tycker bara det är konstigt. Om nu allt blir klart UNDER april, varför inte starta 1 maj, det är min poäng. Att bara låta folk sitta med en massa frågor är ju lite konstigt och det borde man ju lätt kunna inse kommer hända.
 
Toppen