Gratis internet för alla klasser på SJ Snabbtåg och dubbeldäckaren

Diskussion i 'SJ & SJ Prio' startad av etnoy, 15 November 2013.

1. etnoy

etnoy Medlem

SJ.se - Tågresor - ett Bra Miljöval - Tillval

Undrar hur det ser ut för oss med SJ Prio Svart, kommer vi har mer surfpott än andra? Hoppas verkligen inte att nätet blir segt, har ofta rest med snabbtågen med 4G, och hastigheten har varit som en dröm.

2. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja vi som är SJ PRIO Svart (gäller även Borlänge-Sala dealen) lär ha några åsikter om de inte blir någon skillnad mellan oss o "vanliga" resenärer.

3. etnoy

etnoy Medlem

Precis. Gratis blixtsnabbt internet ombord är (var) en av de största fördelarna med det svarta kortet. Jag reser ofta med snabbtågen och utnyttjar detta mycket.

4. jsn

jsn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Provade Speedtest i onsdags någonstans mellan Linköping och Stockholm medan vi var på rull, ping 5ms, DL 13.81Mbps, UL 15.77Mbps. Ett snapshot, visst, men ändå helt ok siffror.

5. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det börjar bli ordning på Telias 4G nät där nere antar jag. Det är långa sträckor det inte finns täckning alls om man åker vidare norr ut mot Sundsvall och sen ska man nog inte prata om sträckan vidare upp till Umeå, där är nätet nästan oanvändbart helt och hållet ombord på tåget. De har ju byggt massor av tunnlar på Bottniabanan men de har inte ens byggt GSM nät i någon av tunnlarna.

6. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sämst täckning brukar det vara i närheten av Stockholm, med alla tunnlar. Det borde sätta ut fler pico-celler.

7. postlund

postlund Medlem

Inga tecken på att SJ Prio svart skall få mer surfpott än alla andra (200MB). Även för mig är tillgången till fri surf den största fördelen med Prio Svart. Har ställt frågan till kundservice om man kommer att ge den högsta nvån någon annan fördel men ännu inte fått svar.

8. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra för oss som inte alltid reser i 1:a klass eller har SJ Prio Svart. Men förstår att ni med Svart kort vill ha någon mer förmån, exempelvis fri surf utan begränsning hela resan.

9. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åkte Gbg-Katrineholm t/r under helgen och nätet var bitvis rätt segt jämfört med hur jag har upplevt det under hösten då det har varit riktigt bra. Hade 0,5-1,5 Mb/s ner och 4-5 upp vid flera mätningar. Hoppas inte bra uppkoppling för betalande/prio ersätts med kass för alla...

Har en Gbg-Sthlm per vecka de kommande tre veckorna, så jag får se om det upprepar sig.

10. kilu00

kilu00 Medlem

Det enda rimliga vore att alla med SJ Prio Svart får åtminstone en högre surfpott, även om den inte blir obegränsad.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!