Senaste nytt

Gratis Eurocard Platinum i 6/12 månader som ger PriorityPass

mha321

Medlem
Om man bortser från Priority Pass, vad är det för fördelar med Eurocard? Kan man även samla SAS Eurobonus?
Nej, inga poäng eller kickback. Det är det vanliga med försäkring (rese och även något för vitvaror), och så går du en premie om du spelar golf och slår hole in one.

Jag skulle definitivt inte betala för kortet som sådant av nohmm annan anledning än priority pass.
 

ESGP

Medlem
Har i praktiken endast kvar mitt Eurocard Platinum för att ha ett Mastercard utan köpgräns. Gillar tryggheten i att alltid kunna betala då det hänt mer än en gång att jag gått i taket på mitt SAS Mastercard. Skulle säkert kunnat byta ner till Eurocard Gold men inte fått tummen ur.... Prioritypass kör vi genom Amex Platinum numera.
 

andersl

Medlem
Nej.
Vad får dig att tro att Eurocard ger poäng till SAS Eurobonus?

SEB Kort äger Eurocard, SEB Kort har redan ett Mastercard som ger SAS Eurobonus, nämligen SAS Eurobonus Mastercard (med Eller utan Premium). Eurocard är i första hand ett företagskort med viss redovisning som underlättar kvittohantering och tjänsteutlägg.

Det sägs dock att det ska komma någon form av koppling till Eurobonus under senare delen av 2019.
 
Toppen