Senaste nytt

Gratis bar för EBD försvinner?

hej

Sitter på ARN med fru synthetic i väntan för att bränna poäng på en resa til HKG.

Jag har pratat med en trevlig gentleman båkom SAS service desk som har meddelat att gratis skumpa mm skulle försvinna för oss EBD fr.o.m. 2:a kvartal 2017.

Kan någon verifiera det??
 
hej

Sitter på ARN med fru synthetic i väntan för att bränna poäng på en resa til HKG.

Jag har pratat med en trevlig gentleman båkom SAS service desk som har meddelat att gratis skumpa mm skulle försvinna för oss EBD fr.o.m. 2:a kvartal 2017.

Kan någon verifiera det??
Jag har inte hört något om det, men det skulle isåfall innebära att en av få saker som skiljer guld från diamant försvinner.
 

agehall

Medlem
Kan någon verifiera det??
Ring jultomten så kan han bekräfta! :)

Skämt åsido - jag är alltid väldigt skeptisk till allt som slumpmässig personal kläcker ur sig. Varför skulle de veta om saker som SAS inte officiellt meddelat resenärer? Om SAS beslutat om en ändring, så finns det ingen anledning att inte kommunicera det ganska omgående för att slippa problem när ändringen faktiskt införs. Att de skulle informera internt om det till allt och alla som jobbar för SAS är rätt otroligt...
 

mha321

Medlem
Jag har inte hört något om det, men det skulle isåfall innebära att en av få saker som skiljer guld från diamant försvinner.
Ja, det låter inte riktigt i linje med det uttalade målet om att göra Diamant mer tydligt bättre jämfört med Guld.

Men med SAS historia så kanske det blir något i stil med att det är fri bar i Go, fast inte på longhaul i västlig riktning.
 

palmen

Moderator
hej

Sitter på ARN med fru synthetic i väntan för att bränna poäng på en resa til HKG.

Jag har pratat med en trevlig gentleman båkom SAS service desk som har meddelat att gratis skumpa mm skulle försvinna för oss EBD fr.o.m. 2:a kvartal 2017.

Kan någon verifiera det??
I och med att de i dagsläget inte har gratis skumpa (antar att det är Champagne som menas) till oss resenärer så ställer jag mig lite tveksam till detta.
Det vore dock väldigt tråkigt om gratis dryck försvann för oss Diamonds, det är den absolut bästa förmånen enligt mig.
 

Johan67

Medlem
I och med att de i dagsläget inte har gratis skumpa (antar att det är Champagne som menas) till oss resenärer så ställer jag mig lite tveksam till detta.
Det vore dock väldigt tråkigt om gratis dryck försvann för oss Diamonds, det är den absolut bästa förmånen enligt mig.

Jag är själv Diamond och det var nog "fri" bar i Go som jag strävade efter när arbetsgivaren fick betala resorna.

Om det försvinner ser jag inte att EBD egentligen skiljer sig från EBG.

Nu finns det ju andra möjligheter att skilja EBD från EBG - t ex uppgraderingsvouchers eller alltid tillgängliga bonusplatser etc.

Vi får väl så - frågan är bara när!
 
Toppen